خبرگزاری کار ایران

صبح امروز

کلنگ مجتمع خیرساز بهزیستی و توانبخشی در بخش وراوی شهرستان مُهر به زمین زده شد

asdasd
کد خبر : ۷۰۰۷۱۸

صبح امروز کلنگ مجتمع خیرساز بهزیستی و توانبخشی در بخش وراوی شهرستان مُهر به زمین زده شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شهرستان مُهر، "سید مرتضی موسوی" مدیر کل بهزیستی فارس در آیین کلنگ زنی این پروژه خیرساز در بخش وراوی شهرستان مُهر گفت: سازمان بهزیستی فارس توانسته است ۱۲۸ هزار و۶۰۰ معلول و نزدیک به ۸ هزار مددجو و ۳۰ هزار خانواده نیازمند بی‌سرپرست را تحت پوشش قرار دهد و سرپرستی یک هزار کودک بدسرپرست را نیز در ۲۸ مرکز استان فارس برعهده دارد.

وی با تاکید بر اینکه سازمان بهزیستی بیش از ۱۰۲ وظیفه دارد، افزود: دولت تدبیر و امید  نگاه ویژه ای به حوزه بهزیستی داشته است و قانون جامع حمایت از معلولین؛ خواسته های جامعه هدف در همه ی ابعاد مناسب سازی و اشتغال معلولان و ... را مرتفع خواهد کرد. 

مدیر کل بهزیستی فارس بیان کرد: سازمان بهزیستی فارس در زمینه پیشگیری از معلولیت ها با کمک گروههای خودجوش بهزیستی و  ۶۱۰ گروه اجتماع محور  در استان و همکاری دیگر مسئولان شهرستانی گام های مثبتی برداشته است که در این راستا طرح های غربالگری، معانیه چشم و مشاوره و آزمایش ژنتیک در حال اجرا می باشد.

وی از واریز مستمری افراد تحت پوشش بهزیستی استان در ماه اخیر خبر داد و گفت: ۱۲ سال بود که سهمیه مستمری به مددجویان اختصاص نیافته بود که خوشبختانه سه برابر آمار تحت پوشش در استان فارس مشمول دریافت مستمری شدند و در حال حاضر  ماهانه به هر فرد ۱۴۵ هزار تومان و ۴۶۵ هزار تومان به خانواده های ۵ نفره پرداخت می شود.

وی بیان کرد: ۳۹۰ موسسه خیریه در استان فارس راه اندازی شده است که  ۳ هزار خیراندیش با سازمان بهزیستی فارس همکاری دارند.

موسوی در ادامه از راه اندازی صندوق فرصت های شغلی برای توانمندسازی جامعه هدف سازمان بهزیستی در استان فارس خبر داد.

به گزارش ایلنا، آیین کلنگ زنی مجتمع خیرساز بهزیستی و توانبخشی وراوی صبح روز شنبه(۱۷ آذر) باحضور علوی نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس،  موسوی مدیرکل بهزیستی فارس،موسوی فرماندار مُهر و معتمدین محلی و خانواده بهزیستی برگزار شد.

این مجموعه شامل ساختمان اداری و مهمانسرا، ساختمان مرکز توانبخشی، سالن همایش، ساختمان مهدکودک، ساختمان سرایداری به همت خیراندیش (حاج حسین غلامپور) در زمینی به مساحت ۱۴۰۰ متر مربع و با زیربنای ۱۱۰۰ مترمربع در بخش وراوی شهرستان مُهر ساخته می شود.

در حاشیه این مراسم با اهدا لوحی از سوی مدیرکل بهزیستی فارس از خیراندیش (حاج حسین غلامپور) تجلیل به عمل آمد.

 

 

انتهای پیام/
مرتضی عبداله زاده
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز