خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از خیابان فردوسی؛

دلار در کانال 12 و یورو در کانال 14 هزار تومانی/ تداوم افت وخیز نرخ ارز

asdasd
کد خبر : ۶۹۴۵۳۶

از ظهر امروز نرخ دلار وارد کانال 12 هزار تومان شد و آخرین نرخ فروش آن که در تابلوی صرافی‌ها درج شده است 12 هزار و نهصد تومان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، نرخ ارز در ‌هفته جاری شاهد افت و خیز بود به طوری که آغاز هفته را با دلار در کانال 12 هزار تومان شروع کرد و از روز یکشنبه دوباره روند افزیشی به خود گرفت و وارد کانال 14 هزار تومان شد.

اما دوباره با نزدیک شدن به اواخر هفته و از ظهر امروز دوباره نرخ دلار وارد کانال 12 هزار تومان شد و در آخرین نرخ فروش آن که در تابلوی صرافی‌ها درج شده است 12 هزار و نهصد تومان است. این روند برای دیگر ارز  پرتقاضا یعنی یورو نیز وجود دارد و نرخ فروش آن با ورود به کانال 14 هزار تومان در نرخ  14 هزار و نهصد تومان است.

این کاهش و افزایش در صورتی رخ می‌دهد که بسیاری از کارشناسان پیش بینی می‌کردند با شروع تحریم‌های 4 نوامبر( 13 آبان) که مصادف با شروع تحریم‌های نفتی آمریکا است درآمدهای ارزی ایران تحت تاثیر قرار می‌گیرد و این تاثیر مهمی در نرخ ارز خواهد گذاشت.

اما با شروع این تاریخ نرخ ارز تقریبا روند باثباتی داشته و به جز چند روز اخیر در کانال 12 و 13 هزار تومان در نوسان بود، برخی‌ها نیز اقدامات بانک مرکزی در راستای تثبیت بازار را موثر می‌دانند.

همچنین یکی از مشکلات اقتصادی ایران همزمان با شروع تحریم‌های جدید مشکل حمل و نقل پولی مبادلات و سوئیفت است. بسیاری از کارشناسان باور دارند در صورت راه اندازی سوئیفت ویژه یا همان اروپایی و تسهیل در مبادلات پولی حتی امکان کاهش نرخ دلار نیز وجود دارد.

اما آنچه مهم است نقش پررنگ نرخ ارز در اقتصاد ایران است که باعث شده تا هم دشمنان از آن به عنوان ابزار فشار اقتصاد و سیاسی استفاده کنند و هم دولت سعی دارد با کنترل نرخ آن تاثیر تحریم‌ها را خنثی کرده و به نوعی اعتماد و امید مردم را در شرایط خطیر کنونی ارتقاء دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز