خبرگزاری کار ایران

شعار هفته کتاب حال خوش خواندن است

asdasd
کد خبر : ۶۹۲۶۸۸

همزمان با هفته فرهنگی هنری شهرستان پاکدشت و بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران ،آئین افتتاحیه سومین دوره نمایشگاه و فروشگاه کتاب استان تهران در پاکدشت برگزار شد.

به گزارش ایلنا،در این افتتاحیه  نیکنام مدیرکل نهاد کتابخانه‌های استان تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: تقارن هفته کتاب با هفته فرهنگی شهرستان نوید بخش اتفاق‌های خوب در حوزه  کتاب و کتابخوانی است و این استقبال مردم و مسئولان جهت برگزاری این نوع نمایشگاه ما را به سر ذوق آورد که بخواهیم در طول سال شبیه این نوع نمایشگاه‌ها را بیشتر و بهتر برگزار کنیم.

وی در ادامه افزود: نهاد کتابخانه‌های عمومی در سال جاری برای خرید کتاب اعتباری بالغ بر200میلیون تومان هزینه داشته است و 50درصد کتابخانه‌های موجود در سطح استان تهران  تعمیر شده و بالغ بر 150میلیون تومان هزینه داشته است و تجهیز کتابخانه‌ها به لوازم و تجهیزات لازم بالغ بر 170میلیون تومان هزینه دربر داشته است .

نیکنام افزود : شعار هفته کتاب حال خوش خواندن است و امیدوارم حضور مستمر و در خور توجه مسئولان در کتابخانه‌ها و نمایشگاه اوضاع کتاب و کتابخوانی را بهتر از قبل کند و این نمایشگاه علاوه بر ارائه توانمندی حوزه فرهنگ به افزایش سرانه مطالعه نیز کمک می‌کند . 

در ادامه این مراسم تمهیدی فرماندار پاکدشت هم گفت : کتاب پنجره‌ای باز به افق بی‌کران دنیای علم و  ادب و معرفت و دانایی می‌باشد و مانوس بودن با کتاب یقینا در تعالی روح و اندیشه بشر تاثیر گذار است  و امروز که دنیای مجازی بر تمامی شئونات زندگی ما سیطره پیدا کرده است کتاب را وارد زندگی مان کنیم تا به وسیله کتاب رشد و تعالی لازم را در خود و جامعه پیدا کنیم .

تمهیدی در ادامه با اشاره به مصوبات اجتماعی شورای استان افزود: یکی از مصوبات اجتماعی شورای استان برگزاری هفته فرهنگی در شهرستان‌های استان تهران است هفته‌ای که در آن برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری با کمک منابع انسانی همچون هنرمندان، پیشکسوتان، اصحاب رسانه، ناشرین و کلیه دستگاه‌های اجرایی برای شناساندن ظرفیت‌های شهرستانی به اجرا در می‌آید تا انگیزه و علاقه به هنر و فرهنگ را در اقشار مختلف جامعه افزایش دهد.

وی در ادامه افزود: ستاد فرهنگی شهرستان هفته آخر آبان ماه را با حضور فعالان عرصه فرهنگ، دانش آموزان و ناشر‌ان کتاب‌ها به برگزاری آئین افتتاحیه اختصاص داد تا از تمامی ظرفیت‌های فرهنگی شهرستان استفاده بهینه شود و به زودی در  29آبان ماه سال جاری نمایشگاه گل را برای شناساندن ظرفیت این شهرستان به عنوان پایتحت گل در کل کشور را خواهیم داشت و امیدوارم به دستاوردهای لازم در زمینه ی سیاست‌های دولت دوازدهم در رابطه با صنعت گل دست یابیم .

تمهیدی در خاتمه افزود: هفته فرهنگی بهانه‌ای باشد برای این که هر روز ما یک‌روز فرهنگی محسوب شود.

در ادامه مراسم حمید محسن‌وند رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پاکدشت ضمن خیر مقدم به تمامی مسئولین گفت: امروز برای افزایش سرانه مطالعه و برای فردای بهتر تلاش می‌کنیم تا اوضاع کتابخوانی را بهبود دهیم و خوشحال هستم که در دوره مسئولیتم توانسته‌ام سومین نمایشگاه کتاب را با همراهی امام جمعه، فرماندار و روسای ادارات مختلف سطح شهرستان برگزار کنم.

وی در ادامه اظهار کرد: در این نمایشگاه که به مدت 8 روز از ساعت 7صبح تا  6بعداز ظهر برپا خواهدبود حضور حداکثری مردم پاکدشت به خصوص دانش آموزان مدارس سطح شهرستان را شاهد خواهیم بود و در این زمینه با همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان حضور15هزار دانش آموز از مقاطع مختلف تحصیلی را از نزدیکترین و دورترین نقطه این شهرستان را خواهیم داشت و این مهم با همکاری مهندس پازوکی شهردار پاکدشت برآورده شد و با در اختیار قرار دادن 5 دستگاه اتوبوس به صورت رایگان باعث شد حضور حداکثری دانش آموزان را در این نمایشگاه داشته باشیم .

گزارش: رقیه غلامی

عکس :زینب بور بور

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز