خبرگزاری کار ایران

نخستین هفته فرهنگی تئاتر لهستان در ایران برگزار می‌شود

اولین هفته فرهنگی- تئاتری از سوی امور بین‌الملل اداره کل هنرهای نمایشی به تئاتر لهستان اختصاص پیدا کرده که آذر ماه 1394 در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، هفته فرهنگی تئاتر لهستان در ایران 22 تا 27 آذر ماه 94 در مجموعه تئاتر شهر برگزار می‌شود.

برپایی هفته‌های فرهنگی با هدف معرفی بضاعت‌های تئاتر ایران و حضور در چرخه بین‌المللی و بازار بین‌المللی تئاتر شکل گرفته که اولین هفته فرهنگی تئاتر کشورهای صاحب‌نام در این عرصه به تئاتر لهستان اختصاص پیدا کرده است.

نشست‌ها ، کارگاه‌های آموزشی، اجرای تئاتر و نمایشگاه از جمله برنامه‌های این هفته فرهنگی است و مجموعه تئاتر شهر در این یک هفته اجرای 3 نمایش صحنه‌ای و یک نمایش خیابانی از لهستان و یک نمایش از ایران خواهد داشت. طبق هماهنگی‌های انجام شده 6 جلسه سخنرانی، 3 کارگاه آموزشی نیز پیش‌بینی شده است.

نشست منتقدان تئاتر لهستان با کانون ملی منتقدان ایران و برپایی نمایشگاه عکس آثار گرتفسکی از جمله بخش‌های دیگر این هفته فرهنگی است که در معرض بازدید عموم قرار می‌گیرد.

جزئیات این هفته فرهنگی، موضوع کارگاه‌ها، سخنرانی‌ها و چگونگی حضور هنرمندان و هنرجویان تئاتر در این جلسات که قرار است در قالب بخش پژوهش سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر برگزار شود متعاقبا اعلام می‌شود.

کد خبر : ۳۱۶۷۷۵