خبرگزاری کار ایران

رشیدیان تاکید کرد:

فراهم شدن امکانات برای بازگشت ایمن زائران رضوی

asdasd
کد خبر : ۶۸۹۵۳۳

استاندار خراسان رضوی گفت: همه امکانات به منظور بازگشت ایمن و آسان زائران حرم مطهر امام رضا(ع) فراهم شده تا با خیالی آسوده به خانه خود بازگردند.

به گزارش ایلنا، علیرضا رشیدیان گزارش داد: به همین منظور پنج هزار دستگاه اتوبوس برای جا به جایی مسافران در روزهای پایانی ماه صفر مهیا شده و همه فرمانداران، بخشداران و شهرداران نیز در آمادگی کامل به سر می برند.

وی افزود: همچنین روزانه 102 رام قطار برای جا به جایی مسافران خارج از استان و 26 رام قطار درون استانی در حال فعالیت است. طی سه روز اخیر 600 مورد پرواز نیز از فرودگاه شهید هاشمی نژاد انجام شده است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: برای خدمات دهی به زائران طی این ایام در طول جاده‌های بین راهی 200 ایستگاه صلواتی و در داخل شهر مشهد 500 ایستگاه صلواتی مستقر شدند و خادمان رضوی 32 نوع خدمت را به زائران ارائه کردند.

وی اهدا 30 تن گوشت و ده‌ها تن برنج توسط افراد نیکوکار، اختصاص 480 مدرسه و سالن ورزشی به اسکان زائران پیاده، آماده‌باش 67 بیمارستان، استقرار 320 دستگاه آمبولانس، 6 فروند بالگرد و تعدادی اتوبوس آمبولانس را در جاده‌های استان از دیگر خدمات مهیا شده برای زائران دهه پایانی سفر برشمرد.

رشیدیان به حضور ماموران پلیس راه در جاده های خراسان رضوی و اعمال محدودیت‌های ترافیکی برای حرکت آسان و امن زائران پیاده رضوی نیز اشاره و بیان کرد: با توجه به حضور موثر ماموران، تعداد تصادفات منجر به فوت و جراحت مسافران در 10 پایانی ماه صفر امسال در مقایسه با پارسال کاهش یافت.

استاندار خراسان رضوی همچنین امروز در حاشیه بازدید از مراکز امنیتی، انتظامی از جمله قرارگاه امام علی (ع) نیروی انتظامی و دیدار با فرمانده و ماموران انتظامی استان گفت: تهدیدات امنیتی همواره در طول سال برای مشهد وجود دارد از این رو دستگاههای امنیتی باید در آمادگی کامل قرار داشته باشند و این مهم در ایام و مناسبت های خاص مثل پایان ماه صفر از اهمیت ویژه تری برخوردار است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز