خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران خبر داد:

افزایش 21 درصدی ارزش واردات ایران از دانمارک

asdasd
کد خبر : ۶۸۸۷۵۶

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: واردات از دانمارک به میزان ۳ هزار و ۹۰۹ تن کالا به ارزش ۶۵ میلیون و ۷۲۵ هزار دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۲.۶۰ درصد کاهش و از نظر ارزشی ۲۱.۶۴ درصد رشد داشته است.

حسین سلاح‌ورزی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص مراودات تجاری ایران و دانمارک گفت: پس از برجام چندین هیئت تجاری از دانمارک در ایران حضور پیدا کردند و تفاهم نامه‌هایی در حوزه ماشین آلات کشاورزی، دارو و مواد اولیه لبنیات به امضا رسید ضمن آنکه شرکت‌های دانمارکی برای حضور در بخش انرژی تمایل زیادی از خود نشان دادند.

وی افزود: هدف اصلی حواشی ایجاد شده برای ایران در عرصه سیاست خارجی، اختلال در قول‌ها و تعهد اتحادیه اروپا در زمینه اقتصادی است که بایستی در چارچوب برجام صورت می‌گرفت به خصوص برنامه‌هایی که برای سازوکار مالی و نقل و انتقالات بانکی بوده و مطابق صحبت‌هایی که شده بود این اتحادیه بایستی  مسیر مالی جدیدی برای شرکت‌های ایرانی و اروپایی ایجاد می‌کرد که به شبه سویفت معروف شده است.

سلاح‌ورزی تصریح کرد: حجم مبادلات تجاری ایران و دانمارک در سال 2017 حدود 390 میلیون دلار بوده که 6میلیون دلار آن مربوط به صادرات ایران به این کشور بوده که بیشتر شامل فرش دستباف، خرما و قیر است.

وی ادامه داد: در سه ماه ابتدایی سال 2018 میلادی، دانمارک ۳۹۶ تن کالا به ارزش یک میلیون و ۴۸۳ هزار دلار از ایران دریافت کرده است و صادرات ایران به دانمارک در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۱۰.۹۲ و از نظر ارزشی ۶۲.۲۲ درصد کاهش داشته است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: واردات از دانمارک نیز در این مدت به میزان ۳ هزار و ۹۰۹ تن کالا به ارزش ۶۵ میلیون و ۷۲۵ هزار دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۲.۶۰ درصد کاهش و از نظر ارزشی ۲۱.۶۴ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: بیشترین محصولاتی که طی سال‌های اخیر از کشور دانمارک به ایران صادر شده تولیدات دارویی و تجهیزات پزشکی بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز