خبرگزاری کار ایران

عوارض مصرف نوشیدنی‌های داغ

asdasd
کد خبر : ۶۸۶۴۶۳

لذت خوردن مایعات داغ معمولا افراد را به تکرار این کار وادار می‌کند، اما باید بدانید که خطرات وحشتناک ناشی از این کار در کمین شما نشسته است.

شهرام آگاه متخصص تغدیه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران؛ درباره عوارض مصرف خوراکی‌های داغ، گفت: به طور معمول هر غذایی که وارد بدن می‌شود در اولین قدم باید تعادل دمایی با بدن  پیدا کند، بنابراین خوردن مایعات خیلی گرم یا خیلی سرد به دلیل زمان بر بودن فرایند تعادل دما با دمای بدن، ممکن است اختلالاتی در هضم غذا به وجود آورد.

وی بیان کرد: در این بین کشته شدن سلول‌های سطح دهان و مری و از بین رفتن مخاط سطحی آن مهم‌ترین آسیبی است که خوردن خوراکی‌ها به خصوص مایعات داغ ممکن است برای بدن به دنبال  داشته باشد، همچنین در برخی موارد ممکن در دیواره معده آسیب شود.

آگاه بیان کرد: کشته شدن سلول‌های سطح مری و دهان بر اثر حرارت بالا باعث ایجاد سوزش در این نواحی شده و ممکن است اختلالاتی در بلع بیمار به وجود آورد. علاوه بر تمامی آسیب‌های ذکرشده، تکرار این کار در دفعات بالا احتمال ابتلا به سرطان مری را به شدت بالا می‌برد.

این متخصص تغذیه ادامه داد: آسیب رسان بودن مواد غذایی داغ موضوعی اثبات شده است؛ برای مثال در برخی مناطق از کشور که خوردن چای بسیار داغ مرسوم است، شاهد شیوعی بیشتر از انواع سرطان مری به خصوص از نوع سنگفرشی آن هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز