خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله حسینی همدانی:

خانه مطبوعات باید مورد حمایت قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۶۸۴۲۶۰

امام‌جمعه کرج در دیدار با اعضای هیات‌‌رئیسه خانه مطبوعات استان البرز بر اهمیت خبر، خبرنگار و جایگاه خانه مطبوعات، تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، در این دیدار که در دفتر امام‌جمعه کرج برگزار شد، هر یک از حاضران، در سخنانی جداگانه، مسائل و مشکلات اصحاب رسانه البرز را با نماینده ولی‌فقیه در استان در میان گذاشتند. 

وی در ادامه ضمن تاکید بر اهمیت خبر و خبررسانی و جایگاه خبرنگاران در این عرصه مهم، بیان داشت: خانه مطبوعات باید ضمن توجه به مطالبات و حقوق صنفی خبرنگاران، دستگاه‌های خبری موجود در استان را سازمان‌دهی و پشتیبانی کند.

نماینده رهبر انقلاب در استان البرز یکی از امور صنفی خانه مطبوعات را تربیت نیروهای متخصص و متعهد خواند و اظهار داشت: یکی از ضعف‌های موجود در مجموعه خبری استان عدم وجود خبرنگاران متخصص است که باید خانه مطبوعات به آن توجه کند. 

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر دوری خانه مطبوعات از هرگونه سیاست کاری، تصریح کرد: خانه مطبوعات باید به‌صورت مستقل و به‌دور از هرگونه سیاسی‌کاری در راستای اهداف نظام اسلامی قدم بردارد.

امام جمعه کرج در پایان بابیان اینکه خانه مطبوعات باید مرجع همه مطبوعات، نشریات و رسانه‌ها باشد، عنوان کرد: خانه مطبوعات با برنامه‌ریزی و استفاده از افراد کاردان شاخص‌های کیفی مطلوب را به دست بیاورد.

آیت‌الله حسینی همدانی با ابراز امیدواری بر اهمیت تداوم این جلسات تأکید کرد.

خبرنگاران البرز پرکارترین فعالان رسانه‌ای کشورند

مهدی جعفری، رئیس هیات‌مدیره خانه مطبوعات در دیدار با امام‌جمعه کرج ضمن ابراز خرسندی گفت: بی‌شک رهنمودهای حکیمانه حضرتعالی چراغ راه مطبوعات در استان است.

جعفری با اشاره به عملکرد رسانه‌ای استان البرز گفت: به حتم قشر مطبوعاتی استان البرز از سلامت‌ترین و بی‌حاشیه‌ترین و در عین حال پرکارترین فعالان رسانه‌ای کشور هستند که در راستای منویات رهبر انقلاب و نظام قلم می‌زنند.

وی با اشاره به شرح وظایف خانه مطبوعات در چارچوب اساسنامه خانه‌های مطبوعات کشور گفت: هیات‌رئیسه جدید خانه تلاش دارد ضمن حفظ معیارها در چارچوب قانون با شیب رو به رشد با تعامل و همکاری به همه دستگاه در راستای اطلاع رسانی کمک کند.

رئیس هیات‌مدیره خانه مطبوعات البرز با بیان برخی معیارهای قانونی خانه مطبوعات، گفت: امروزه کسی منکر تاثیرگذاری شبکه‌های مجازی نیست اما آنچه قابل توجه است این مهم است که این شبکه‌ها جزو جامعه رسانه‌ای دارای مجوز قانونی نیستند و نمی‌توانند خود را خبرنگار و عضو خانه مطبوعات بدانند چراکه خبرنگار و روزنامه‌نگار تعریف مشخصی دارند از این رو خانه مطبوعات مقابل منفعت‌طلبانی که همواره با شایعه‌پراکنی قصد سودجویی سیاسی و اقتصادی دارند ایستادگی می‌کند و به صراحت اعلام می‌کند آنها عضو جامعه رسانه‌ای و خانه مطبوعات نیستند.

رئیس هیات‌مدیره خانه مطبوعات البرز در ادامه با دعوت از امام‌جمعه کرج برای بازدید از خانه مطبوعات و برنامه‌ریزی سرکشی از دفاتر رسانه استان گفت: نیازمند همکاری تمام دستگاه اجرایی و نظارتی استان هستیم تا بتوانیم حساب رسانه‌ها و خبرنگاران با ترازهای قانونی و انقلابی را با بوقچی‌ها جدا کنیم تا ضمن تقویت خانه مطبوعات نشان دهیم خانه مطبوعات به‌عنوان مرجع، اصلاح را از درون خود آغاز کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز