خبرگزاری کار ایران

یادداشت حسن صادقی؛

امروز بر کارگران چه می‌گذرد؟!

asdasd
کد خبر : ۶۸۲۴۹۱

ارائه بسته‌های حمایتی جهت حفظ کالاهای اساسی موجود در سفره خانوار کارگران اعم از شاغل و بازنشسته، تصویب طرح دوفوریتی شناور کردن دستمزدها برای حفظ قدرت خرید کارگران و ملزم کردن دولت به حمایت از واحدهای تولیدی ازجمله طرح‌هاییست که می‌تواند در این اوضاع اقتصادی به کمک کارگران بیاید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن صادقی (رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) در یادداشتی از لزوم ارایه بسته‌های حمایتی و شناور شدن مزد کارگران سخن گفته است.

متن کامل یاددشت این فعال کارگری به شرح زیر است:

متاسفانه با کاهش ارزش پول ملی که متاثر از تحریم‌های آمپریالیسم سرمایه‌داری وحشی و فردی که جنون سرمایه آن تمام آرمان‌های به اصطلاح بشر دوستانه آمریکا را زیر سوال برده و در این بین سوءاستفاده سودجویان داخلی باعث شده تا شاهد پایین آمدن سطح درآمدهای پولی کارگران شاغل و بازنشسته ایران اسلامی هستیم و از سویی این موضوع سبب شده که سبد کالایی این طبقه از جامعه به شدت کاهش پیدا کند و به تدریج به سمت فقیرتر شدن حرکت کنند. از سویی این کاهش ازرش پول ملی ممکن است اثرات سوء و جبران‌ناپذیری را ابتدا بر تحصیل و سپس بهداشت و درمان و در نهایت غذای خانواده آنان گذاشته و آنها را دچار مخاطره نماید زیرا کاهش قدرت خرید باعث می‌شود تا قدرت خرید واقعی این دسته حقوق‌بگیران جامعه تا مرز 48 درصد نسبت به ابتدای سال بعد از افزایش حقوق سال 1379، کاهش یابد مثلا برخی هزینه‌ها در حوزه مسکن مثل اجاره در طول این مدت سبب مهاجرت و کوچ به حاشیه کلانشهرها شده و اقلام مصرفی مانند مواد غذایی رشد غیرقابل تصور و وحشتناکی داشته باشد.

متاسفانه سرعت این تغییرات در حوزه معیشت خانوار کارگران باعث شده است که شرایط انطباق برای آنها امکان‌پذیر نباشد و این امر باعث نارضایتی این طبقه از جامعه را فراهم آورد. این را به این دلیل عنوان می‌کنم که کارگران اعم از شاغل و مستمری‌بگیر و حتی کارمندان دولت و همه گروه‌های تحت حمایت از زمره افراد به شدت آسیب‌پذیر از شرایط حال حاضر می‌باشند لذا ادامه وضع موجود به صلاح کشور پیش‌ نمی‌رود و می‌تواند تبعات اجتماعی سخت جبرانی را به همراه د اشته باشد؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنم ابتدا دولت برای جلوگیری از این تبعات به سرعت اقدامات جبرانی انجام داده اول اینکه می‌بایست بر ارائه بسته‌های حمایتی جهت حفظ کالاهای اساسی موجود در سفره خانوار کارگران اعم از شاغل و بازنشسته تمرکز کند. دوم اینکه مجلس با طرح دوفوریتی تصویب طرح شناور کردن دستمزدها برای حفظ قدرت خرید کارگران توامان با این مصوبه؛ دولت را ملزم به حمایت از واحدهای تولیدی ضایع و صندوق‌های بیمه‌ای با عمل به تعهدات مصرح در قانون نماید و در آخر برخورد با سودجویان فرصت‌طلب را جدی‌تر و کارآتر پیگیر و در جهت آرام‌بخشی اجتماع اطلاع‌رسانی و پیگیری اثربخش آن در سطح جامعه صورت پذیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز