خبرگزاری کار ایران

شهردار اصفهان در پاسخ به ایلنا:

اصفهان را به شهر فراصنعتی تبدیل می‌کنیم/ نصف جهان دیگر ظرفیت توسعه صنعت را ندارد

asdasd
کد خبر : ۶۸۱۱۷۵

شهردار اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه اصفهان در خصوص عملکرد یکساله خود در این نهاد صحبت کرد و نوید روزهای پر امید برای شهروندان اصفهانی را داد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، سخن گفتن از عملکردها همیشه برای عده ای جذاب و برای عده ای اغنا کننده است و در دنیای امروز که صحبت از شفافیت مطرح است، این جذابیت امری بدیهی به نظر می رسد. به همین خاطر امروز شهردار اصفهان رو در روی اصحاب رسانه نشست و به سئوالات و دغدغه های آنها پاسخ گفت و بعضا از اخبار و فعالیت هایی رونمایی کرد که خیلی ها از آن بی اطلاع بودند.

جلسه با التهاب خاصی شروع شد و درک این مطلب از میزان و پراکندگی صدای تشویق ها در سالن مشخص بود. عده ای که مخالف شرایط کنونی بودند، دست نمی زدند و عده‌ای که موافق تلاش‌های شهرداری و مدیریت شهری بودند با دیدن کلیپ عملکرد و سخنان شهردار گاها وی را مورد تشویق قرار می دادند. اما نکته جالب میزان جسارت خبرنگاران و کنشگری آنها در این نشست بود، چرا که در مدیریت 14 ساله قبلی شهرداری اصفهان کمتر شاهد برگزاری نشست و در اختیار قرار دادن فرصت به تمام رسانه ها برای طرح سئوال بود.

امروز خیلی ها برای شفاف سازی آمده بودند تا بفهمند چند عموزاده و عمه زاده و فامیل درجه یک از شهردار به این سازمان مردم نهاد پا گذاشته است. توپ خیلی ها پر بود و برخی محل طرح سئوال را میدان جنگی دیده بودند تا انتقام تمام کوتاهی های ادوار مختلف را امروز و از شهردار فعلی اصفهان بگیرند.

به واقع تعداد افرادی که واقعا سئوال طرح کردند بسیار کم بود و خیلی ها بیشتر از تفکرات و نتایج ذهنی خود سخن گفتند و تمایل داشتند شهردار این تفکرات را تایید یا تکذیب کند. برخی هم آمده بودند فقط محکوم کنند و بروند. با این حال فرصت به همه داده شد تا نقد کنند، بپرسند و مخالفت کنند.

انتصاب های حزبی و فامیلی

سئوال چند خبرنگار که در رسانه‌های رسمی مشغول فعالیت بودند پیرامون انتصاب های فامیلی بود که شهردار به ضرس قاطع گفت: در حال حاضر بیشتر پرسنل شهرداری و معاونت های من برگرفته از نیروهای قبلی هستند که به واسطه شایستگی و توانمندی شان سر کارهستند و هیچ فامیل بازی در پست هایی مانند معاونت حمل و نقل و ترافیک ، امور اقتصادی و غیره صورت نگرفته است.

افزایش ظرفیت‌های شهر با استفاده از چهارباغ

نگاه برخی از اصحاب رسانه به گزارش یکطرفه و غرض ورزانه برنامه برفراز الوند پیرامون گذر فرهنگی چهار باغ بود که قدرت الله نوروزی در این باره گفت: ما شروع کننده پروژه پیاده راه سازی چهارباغ نبودیم و زمانی که روی کار آمدیم یک سوم کار انجام شده بود. با این حال با پیگیری و تلاش مدیریت فعلی شهر و بخاطر برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان و با نظارت سازمان میراث فرهنگی کشور روند پیاده راه سازی را سرعت بخشیدیم و سه روز قبل از آغاز رسمی جشنواره دوطرف چهار باغ سنگ فرش شده بود و مردم توانستند بهتر از جشنواره و برنامه های جانبی آن بهره ببرند.

وی ادامه داد: نمی‌گوییم کار بی نقص است، ولی به گفته کارشناسان ما آرزوی چهل ساله مردم و دوستداران میراث فرهنگی برای پیاده رو شدن چهار باغ را  عملیاتی کردیم، کاری که کمتر کسی شجاعت انجام آن را داشت. شهردار اصفهان به صحبت های دکتر بهشتی" رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور" که از چهره های شاخص میراث فرهنگی و استاد برجسته این حوزه هستند اشاره کرد و افزود: به گفته وی" پیاده راه شدن چهارباغ از آرزوهای دیرینه سازمان میراث فرهنگی طی چهار دهه گذشته بوده است. شهرداری اصفهان عزم کرده که چهارباغ را به وضعیت اصی‌اش برگرداند و این آرزوی چند نسل از متخصصین میراث است. آرام آرام می بینیم که در بین مدیران اجرایی کسانی پیدا شده‌اند که اهمیت و ارزش این آثار را متوجه می شوند."

نوروزی چهارباغ را فرصتی برای گذاران لحظه های شاد و زیبای افراد خانواده و تمام مردمی که به میراث فرهنگی و زیبا های چهار باغ علاقمند هستند معرفی کرد و اظهار داشت: چهار باغ تنها یک گذر نیست و قرار است محلی برای ارائه فرهنگ و هنر و اجرای نمایش و فیلم و تاتر و موسیقی باشد. پروژه تمام نشده و در آینده منتظر چهار باغی زیبا باشید.

کار آفرینی و خلاقیت

شهردار اصفهان در پاسخ به سئوال خبرنگار ایلنا پیرامون کار آفرینی و اقتصاد شهری گفت: اصفهان دیگر فضایی برای توسعه صنعت ندارد و قصد داریم این شهر را به شهر فرا صنعتی تبدیل کنیم که شهروندانش در اتاق های دو در دو و با یک کامپیوتر بتوانند در آن تولید سرمایه کنند و با تلاش ما این سرمایه به جهان عرضه شود.  نوروزی تصریح کرد: در نشستی که با سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهور داشتیم برای تبدیل شدن اصفهان به شهر فناوری های نوین و تولید ثروت از فناوری توافق کردیم.

استقبال از مترو

برخلاف تهران که فرهنگ استفاده از مترو در آن نهادینه شده است، اصفهان هنوز در این زمینه جای کار دارد و با تلاش مدیریت شهری و بهره برداری کامل از فاز یک مترو اصفهان، تعداد استفاده کنندگان مترو از 18 هزار نفر در روز  به 60 هزار نفر رسیده است، اما شهردار اصفهان از اهالی رسانه خواست به دلیل مورد وثوق بودن‌شان در بین مردم، شهروندان را به استفاده بیشتر از مترو ترغیب کنند تا به زودی شاهد استفاده 100 هزار نفر در روز از متروی اصفهان باشیم.

وی یادآور شد: هزینه ای که هر شهروند برای استفاده از مترو پرداخت می‌کند، هفتصد تومان است، درحالی که شهرداری برای هر شهروند پنج هزار تومان هزینه می‌کند. با این حال ما به این هزینه راضی هستیم تا مردم بیشتر از وسیله نقلیه شخصی از مترو استفاده کنند.

بدهی های دولت

شهرداری اصفهان بدهی‌های دولت را 1200 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این بدهی ها مربوط به این دولت نیست و به عنوان مثال دولت وقت در سال نود قرار بوده 100 میلیون تومان اعتبار برای سازمان اجلاس پرداخت کند که تا شهریور سال 91 سالن به بهره برداری برسد. آن زمان فقط 20 میلیون پرداخت شده و تا الان نیز معرقه دارد که‌حتی اگر همه‌اش پرداخت‌شود با افزایش قیمت‌ها در ساخت و ساز عملا کار خاصی نمی‌توان انجام داد.

نوروزی ادامه داد: در حمل و نقل نیز معوقاتی وجود دارد که طی جلسات مختلف که با معاونین رئیس جمهور داشتیم پیگیر وصول آنها هستیم.

انتهای پیام/
سمیه مسرور
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز