خبرگزاری کار ایران

استانداراصفهان خبر داد :

تردد بیش از 3 میلیون خودرو در جاده‌های اصفهان از 25 اسفند تاکنون

asdasd
کد خبر : ۲۶۲۰۳۶

استاندار اصفهان گفت: با توجه به گزارش‌های ارسالی از 25 اسفندماه که در حقیقت سفرهای نوروزی آغاز شده است، بیش از 3 میلیون تردد در جاده‌های استان صورت گرفته که تقریبا معادل سال گذشته است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، رسول زرگرپور؛ در  حاشیه بازدید از باغ موزه چهلستون و میدان تاریخی امام گفت: با توجه به اینکه استان اصفهان از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی خوبی برخوردار است همواره مورد توجه گردشگران خارجی و داخلی است.

وی، با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای پذیرایی مطلوب از گردشگران نوروزی با مشارکت 25 دستگاه اجرایی از سه ماه قبل آغاز شده بود، اظهار داشت: وضعیت گردشگران نسبت به سالهای گذشته مطلوب تر و قابل توجه تر بوده است.

وی در طول این مدت بالغ بر 700 هزار نفر شب را در مراکز اقامتی استان اسکان داده شده‌اند که 500 هزار نفر در شهر اصفهان و بقیه در شهرهای اطراف اقامت کرده‌اند.

استاندار اصفهان اضافه کرد: مسافران نوروزی در مجموعه هتل‌ها، خانه‌های استیجاری که به عنوان یک کار نو در استان پایه‌ریزی شده و همچنین در مدارس و مراکز دانشگاهی تحت یک انضباط و رژیم قابل قبولی اسکان یافته‌اند.

زرگرپور؛ با اشاره به بازدید بیش از 350 هزار نفر از مراکز دیدنی استان، تصریح کرد: با توجه به اینکه بازدید از بسیاری از اماکن تاریخی و میراثی استان رایگان است به همین دلیل آمار دقیقی را از بازدیدها از ین اماکن نخواهیم داشت.

استاندار اصفهان افزود: بیشترین بازدیدها از میدان نقش جهان صورت گرفته است و برآورد کلی این است که در هر 24 ساعت بین 250 تا 280 هزار گردشگر از میدان تاریخی امام (ره) بازدید کرده‌اند.

وی با اشاره به آمار بالای حضور بازدیدکنندگان از باغ موزه چهلستون و باغ فین کاشان گفت: خوشبختانه با توجه به هوای مطبوع بهاری در این ایام همه  شرایط برای یک سفر به یادماندنی برای گردشگران فراهم است.

زرگرپور در ادامه به حضور بیش از هزار بازرس اشاره کرد و گفت: این بازرسان بر کنترل قیمت‌ها در سطح شهر نظارت می‌کنند و تنظیم بازار را بر عهده دارند.

وی اضافه کرد: بیش از 120 اکیپ بهداشتی، مواد غذایی ارائه شده در کلیه  اغذیه فروشی‌ها، غذاخوری‌ها، هتل‌ها و مراکز اقامتی را کنترل می‌کنند.

استاندار اصفهان افزود: حدود 15 هزار نفر از نیروی انتظامی مسئولیت امنیت و تسهیل در ترددها را بر عهده دارند و در کنار این‌ها بالغ بر 12 هزار نفر از نیروهای هلال احمر کار خدمت رسانی به مسافران نوروزی را انجام می‌دهند.

زرگرپور؛ با بیان اینکه استان اصفهان به عنوان تنها استان در کشور، بیماران دیالیزی گردشگر را نیز پذیرش خواهد کرد، اظهار داشت: کلیه  گردشگرانی که نیازمند دیالیز هستند می‌توانند در بیمارستان‌های استان مورد پذیرش قرار گیرند.

استاندار اصفهان در پایان از همه هم‌میهنان در سراسر کشور دعوت کرد که با حضور در شهر تاریخی اصفهان ، روزهای خاطره انگیری را برای خود و خانواده  خود رقم بزنند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز