خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان تاکید کرد:

در تلاش برای گرفتن امتیاز انتشار یک روزنامه در سطح ملی هستیم

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۳۹۵

یک روزنامه در تراز ملی، حق استان اصفهان است و اعلام آمادگی می کنیم که زمینه کمک و بسترهای آنرا فراهم کنیم.

رسول زرگرپور، استاندار اصفهان، در نشستی که با موضوع مسائل مربوط به رسانه‌های استان با حضور حسین انتظامی، معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اصحاب رسانه اصفهان برگزار شد، خواستار حمایت بیشتر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای انتشار یک روزنامه با برند اصفهان در تراز ملی شد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، استاندار اصفهان افزود: در این زمینه باید وزرات ارشاد از مطبوعات و رسانه‌های محلی حمایت لازم را انجام دهد و برای انتشار یک روزنامه با تراز ملی در استان نیز تلاش کند.

وی اظهار داشت: یک روزنامه در تراز ملی حق استان اصفهان است و اعلام آمادگی می‌کنیم که زمینه کمک و بسترهای آنرا فراهم کنیم.

رسول زرگرپور با بیان اینکه در تلاش برای گرفتن امتیاز انتشار یک روزنامه در سطح ملی هستیم، تصریح کرد: تاکنون به نتیجه ملموسی نرسیده‌ایم، اما در این زمینه اعلام آمادگی می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه سابقه و قدمت نخستین نشریه مطبوعاتی در اصفهان به ۱۳۱ سال قبل برمی‌گردد که در چهار صفحه چاپ شد و دوازه سال دوام آورد، یادآور شد: در دوره قاجاریه اصفهان ۵۷ عنوان، پهلوی اول ۲۸ عنوان و پهلوی دوم ۴۰ عنوان نشریه وجود داشت.

مدیر ارشد استان خاطر نشان کرد: امروز در استان اصفهان ۲۳۰ نشریه از جمله پنج روزنامه با تیراژ ۱۲ هزارتایی چاپ می‌شود و این تعداد و تیراژ متناسبت با جمعیت پنج میلیونی استان و دو میلیونی شهر اصفهان نیست.

وی با بیان اینکه باید قبول کرد که این پنج روزنامه نمی‌تواند جوابگوی استان اصفهان باشد، افزود: برخی از روزنامه‌ها مانند نسل فردا در سایر استان‌ها نیز توزیع می‌شود و برخی دیگر مانند اصفهان امروز یک بنگاه مطبوعاتی با تنوع در بخش‌های مختلف است.

زرگرپور تأکید کرد: با توجه به ویژگی‌های فرهنگی اصفهان در کشور و بلوغ فکری مردم آن، انتظار می‌رود روزنامه‌های استان با تعداد و تیراژ بیشتری فعالیت کنند.

وی عنوان نمود: باید فرهنگ روزنامه‌خوانی در اصفهان ارتقاء یابد و سردبیران روزنامه‌ها تلاش کنند نشریه‌ای قابل اعتماد و جذاب برای آگاهی و هدایت‌گری مردم ارائه دهند.

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز اظهار داشت: همگام با تحولات در عرصه رسانه‌ای جهان، توجه به رسانه‌های محلی یک سیاست جدی است و روند رسانه‌ای دنیای امروز محدود شدن و کاهش نفوذ رسانه‌های ملی و در عوض ایجاد فرصت برای توسعه رسانه‌های بین المللی، اجتماعی، تخصصی و محلی است.

وی با اشاره به اینکه تقاضا برای نشریات جدید باید با در نظر گرفتن آمایش سرزمین باشد، اضافه کرد: در کشور وجود حدود ۲۵۰ روزنامه، ظرفیت این بخش را اشباع نموده است.

انتظامی افزود: مطابق قانون، بیش از دو میلیارد تومان برای بیمه خبرنگاران به روزنامه‌های سراسری و محلی اختصاص داده شده که باید از این ظرفیت استفاده شود.

در این نشست که شب گذشته در استانداری اصفهان برگزار شد، برخی از صاحبان امتیاز نشریات، خبرنگاران و مسئولان رسانه‌ای اصفهان نظرات و مشکلات خود را در بخش‌های مختلف بیان کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز