خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار خوزستان:

شورای تامین در حادثه تروریستی اهواز قصوری نداشته است

asdasd
کد خبر : ۶۷۷۴۱۹

معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان گفت: بر اساس بررسی تیم‌های مجرب ملی، کمترین قصوری در زمینه تامین امنیت رژه نیروهای مسلح در اهواز متوجه شورای تامین استان نیست.

به گزارش ایلنا، قدرت‌اله دهقان در پی حادثه تروریستی اخیر در شهرستان اهواز گفت: شورای تامین استان خوزستان بنا به وظایف ذاتی خود در 27 شهریور ماه 97 با حضور تمامی اعضای اصلی خود برای برقراری نظم و امنیت رژه نیروهای مسلح در 31 شهریور ماه تشکیل جلسه داده بود.
 
وی اضافه کرد: به‌طور قطع اگر پیش بینی‌های لازم و عمل دقیق‌تری برای انجام بهتر تصمیمات این شورا در روز رژه نیروهای مسلح اجرایی می‌شد چه بسا ممکن بود تلفات کمتری داشتیم یا حادثه تلخ تروریستی در روز 31 شهریور ماه رخ نمی‌داد.
 
معاون امنیتی استانداری خوزستان گفت: شورای تامین در جایگاه تصمیم‌گیری است و اجرای تصمیمات آن به عهده سازمان‌ها و ارگان های مشخص است و این شورا هیچ‌گونه وظیفه اجرایی را به عهده ندارد.
 
وی گفت: در این شورا متناسب با موضوعات مطرح در هر جلسه تصمیم گیری می‌شود که در این نشست نیز موضوع رژه نیروهای مسلح در روز 31 شهریور ماه مطرح و تصمیمات لازم نیز اتخاذ شده بود.
 
دهقان اضافه کرد: نشست شورای تامین استان در 27 شهریور ماه با موضوع تامین امنیت رژه و نیز تامین امنیت مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی با توجه به حساسیت‌ها و تهدیدات موجود به مدت 2.5 ساعت با حضور همه اعضای شورای تامین برگزار و تدابیر لازم نیز اندیشیده شد که متاسفانه تصمیمات آن به طور کامل عمل نشد.
 
وی گفت: در بازرسی‌های تیم‌های مجرب وزارت کشور، نیروهای مسلح و دستگاه‌های امنیتی کشور این ادعا ثابت شد و خوشبختانه با ارائه مستندات موجود مشخص شد که شورای تامین استان به درستی تصمیمات را اتخاذ کرده است.
 
معاون امنیتی استانداری خوزستان با اشاره به وظایف ذاتی شورای تامین بیان کرد: شورای تامین یک نهاد حقوقی و راهبردی است و وظیفه اجرایی ندارد و تنها در مقام تصمیم است اما تصمیمات آن هم لازم الاجراست.
 
وی گفت: در دبیرخانه شورای تامین استان با مدیریت خوب استاندار و همچنین حساسیت‌های روزانه و لحظه ای وزارت کشور و معاونت امنیتی و انتظامی وزارت خانه، متوجه این نکته بوده و هستیم که در حوزه مصوبات رعایت تمامی نکاتی که در شرح وظیفه ما وجود دارد مغفول نماند.
 
دهقان افزود: بعد از وقوع این حادثه با حضور هیات‌های اعزامی از شورای امنیت کشور و تیم مجرب کارشناسان اعزامی ستاد کل نیروهای مسلح و دستگاه‌های بازرسی در حوزه بازرسی نیروهای مسلح، همه مدارک و مستندات مورد ملاحظه و بازرسی قرار گرفت.
 
معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان ادامه داد: نکته مهم‌تر اینکه همزمان با برگزاری رژه نیروهای مسلح در اهواز در سایر شهرستان‌ها از جمله دزفول که نیروهای ارتش جمهوری اسلامی حضور دارند برگزار شد و تمامی ابلاغیه‌های صادره به همه فرمانداری‌ها ارسال شد و در فرمانداری اهواز و شورای تامین استان نیز مصوبات دقیق و به موقع و نکات ظریفی مورد بررسی قرار گرفت که به همه نهادهای ذیربط ابلاغ شد.
 
وی گفت: در کمیته‌های زیر مجموعه حتی قبل از تشکیل شورای تامین در تاریخ 27 شهریور به شکل اختصاصی انجام رژه و تفکیک وظایف و انجام آن‌ها گوشزد و مورد تاکید قرار گرفته است.
 
دهقان بیان کرد: بر اساس بررسی متخصصان و تیم‌های مجرب ملی مشخص شد که کمترین قصوری در زمینه تصمیم گیری برای تامین امنیت رژه نیروهای مسلح در اهواز متوجه شورای تامین استان نیست.
 
وی گفت: برخی افراد با هدف دلسوزی ممکن است احساساتی شوند و مطالبی را که در این زمینه صحیح نیست را بیان کنند که ضمن احترام به این افراد باید اذعان کرد که طرح مسائل غیر صحیح در ارتباط با حادثه تروریستی تنها باعث تفرقه و دلسرد شدن مردم خواهد شد.
 
 معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان ضمن ابراز تاسف از حادثه تروریستی 31 شهریور ماه در اهواز و عرض تسلیت به خانواده‌های شهدا و مردم خوزستان بیان کرد: نباید صحبت‌های بی قاعده و بدون اطلاع و بدون مبنا گفته شود و تنها اجازه دهیم مسئولانی که جزئیات این حوادث را مطلع بوده و مسئولیت در این زمینه دارند مطالب را اعلام کنند.
 
دهقان افزود: ثمره خون شهدا این است که مبانی و اخلاق اسلامی در جامعه گسترده شود.
 
معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان اظهار داشت: خواست دشمنان تفرقه انداختن بین مردم است بنابر این ضرورت دارد با حساسیت بیشتری به دنبال ایجاد اتحاد و یکپارچگی در جامعه باشیم.
 
وی با اشاره به اینکه نباید احساس جدایی بین مردم که از اهداف دشمنان این نظام است ایجاد شود بیان کرد: باید با همدلی و همزبانی مانع چنین اتفاقاتی در آینده شویم.
 
معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان با اشاره به اینکه برخی با صحبت‌هایی که در عرصه‌ها و مکان های مختلف انجام می‌دهند قصد تفرقه افکنی در جامعه را دارند افزود: باید برای اظهار نظر در خصوص این حادثه از ابعاد مختلف آن مطلع باشیم.
 
معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان در عین حال بیان کرد: اینکه شورای تامین به مسئولیت خود در برگزاری بدون نقص رژه نیروهای مسلح در اهواز به خوبی عمل کرده است و اشکالی بر آن وارد نیست به آن معنی نیست که به دنبال رفع کمبودها و نواقص امنیتی در استان نباشیم .
 
دهقان ادامه داد: البته این موضوع باید در بخش‌های فرهنگی و اجتماعی نیز توسط کارشناسان بررسی و آسیب شناسی شود.
 
معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان افزود: از سویی دیگر این نکته بسیار مهم را یادآوری می‌کنم که امنیت استان با وجود این حادثه و حوادث دیگر که در سال‌های گذشته رخ داده است در حد بالایی است و توان نیروهای امنیتی ، انتظامی و نظامی استان در اوج اقتدار است.
 
پنج فرد تروریست در 31 شهریورماه امسال در روز آغاز هفته دفاع مقدس به مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز حمله مسلحانه کرده که در جریان این حمله 24 نفر از مردم خوزستان از جمله یک کودک شهید و 68 نفر مجروح شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز