خبرگزاری کار ایران

سرهنگ گوهری خبر داد:

جاده هیچ‌گاه محلی برای تمرین رانندگی نیست

asdasd
کد خبر : ۶۷۶۹۵۲

رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان کردستان گفت: جاده هیچ‌گاه محلی برای تمرین رانندگی نیست.

به گزارش ایلنا، سرهنگ عیسی گوهری اظهار داشت: متاسفانه سرنشینان وسایل‌نقلیه با ۴۳ درصد بیشترین فراوانی کشته‌های جاده‌ای را به خود اختصاص می‌دهند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی کردستان با تاکید بر استفاده از کمربند ایمنی بخصوص در سطح جاده‌ها و معابر برون‌شهری استان تصریح کرد: بررسی‌های آماری نشان می‌دهد بیشترین علت کشته شدن سرنشینان خودرو‌ها در تصادفات به دلیل عدم استفاده از کمربند ایمنی بوده است.

وی موتورسیکلت سواران و عابران پیاده را قربانیان تصادفات جاده‌ای درکردستان عنوان و اظهار داشت: بیش از ۲۶ درصد کشته شدگان تصادفات رانندگی موتورسیکلت سواران و عابران پیاده بوده اند که در نوع خود آمار تکان دهنده‌ای است.

گوهری با تاکید بر اینکه برنامه‌های متنوع آموزشی در راستای ارتقاء فرهنگ ترافیکی موتورسیکلت‌سواران و عابران‌پیاده با همکاری صداوسیما و دیگر دستگاه‌های فرهنگی و دخیل در حوزه ترافیک طرح‌ریزی و اجرایی می‌شود، اظهار داشت: ارتقاء فرهنگ ترافیکی نقش بسزایی در کاهش سوانح و حوادث ترافیکی دارد.

این مقام انتظامی با تاکید بر اینکه ۵۰ درصد تصادفات جاده‌ای در این مدت واژگونی خودرو‌ها ناشی از عدم توانایی راننده در کنترل وسیله‌نقلیه به علت سرعت غیرمجاز بوده، بیان کرد: بیشترین تصادفات روز‌های پایانی هفته و بین ساعت ۱۶ الی ۲۰ بوده است.

سرهنگ گوهری تصادف را محصول تخلف دانست و تاکید کرد: پلیس‌راه کردستان با تخلفات رانندگی بخصوص تخلفات حادثه‌ساز به شدت برخورد کرده و اجازه به خطر انداختن جان رانندگان بی‌گناه توسط افراد بی‌توجه به قوانین و مقررات رانندگی را نخواهد داد.

وی در پایان با تاکید براینکه جاده هیچ‌گاه محلی برای تمرین رانندگی نیست از رانندگانی که تازه موفق به اخذ گواهینامه رانندگی شدند خواست که از تردد در سطح جاده‌ها جدا خودداری کرده و با کوچکترین اشتباه جان خود و دیگر سرنشینان را به خطر نیندازند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز