خبرگزاری کار ایران

تلاقی خط نگاره‌های مدرن و شعر و سیلان رنگ‌ها در پاریس ـ تهران

asdasd
کد خبر : ۶۷۶۷۰۲

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل هنرهای تجسمی از نمایشگاه خط نگاره‌های ابراهیم حقیقی و نمایشگاه نقاشی‌های همایون سلیمی پاریس ـ تهران در گالری ایرانشهر دیدار کردند.

به گزارش ایلنا، روز جمعه سیزدهم مهر ماه، سیدمجتبی حسینی (ـمعاون هنری) و هادی مظفری (مدیرکل هنرهای تجسمی) در افتتاحیه دو نمایشگاه شرکت کردند.

ابراهیم حقیقی در ۱۸ تابلو مصرع‌هایی از اشعار کلاسیک و مدرن را در شیوه خط نگاره‌های خود به تصویر کشیده است. در این نمایشگاه بیننده با نگاه و برداشت هنرمند از اشعار مواجه می‌شود ،رنگ‌ها و فرم خط‌ها و استفاده از تکنیک‌های ویژه خوشنویسی و همچنین نگاه گرافیکی به کلیت تصویری از ویژگی‌های ممتاز و منحصربه‌فرد این تابلو‌هاست. حقیقی در جایگاه نقاش، طراح گرافیک، مواجهه مدرن و رنگین خود را با جهان اشعار کلاسیک و معاصر به بیننده نشان می‌دهد.

مصرع‌هایی از ابیات حافظ همچون، نقش غلط مبین که همان لوح ساده‌ایم یا تک مصرع‌هایی از اشعار معاصر از نیما یوشیج ،احمد شاملو، فروغ فروخزاد و دیگران دستمایه خط نگاره‌های «ابراهیم حقیقی » بوده است.

«همایون سلیمی» نیز در نمایشگاهی با عنوان به امید دیدار پاریس ـ تهران (۱۳۹۷ ـ ۱۳۵۳ ) تعدادی از تابلوهای خود را به نمایش گذاشت که عنصر رنگ و تجربه‌های بصری ویژه‌ای را پیش روی چشم بیننده قرار می‌هد. در این آثار سلیمی با نقش‌پردازی گل و استفاده از رنگ‌های متنوع، تجربه‌ای جدید را در نگاه مخاطب می‌نشاند. بافت ،رنگ و بهره‌گیری از خاستگاه طبیعت از نشانه‌های بارز آثار سلیمی است. هنرمند چنان از ضربه قلم‌ها بهره گرفته که گویی عمل نقاشانه خود را به بیننده منتقل می‌کند. آنچه از نزدیک به گونه‌ای در ذهن می‌آید و آنگونه که از فاصله‌ای دور تصویری دیگر را در چشم مخاطب تصویر می‌کند.

نمایشگاه خط نگاره‌های «ابراهیم حقیقی» از روز جمعه ۱۳ مهر ماه در نگارخانه سهراب در معرض دید علاقمندان است و نمایشگاه نقاشی‌های «همایون سلیمی» نیز تا روز ۲۴ مهر ماه در گالری ایرانشهر روی دیوار خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز