خبرگزاری کار ایران

عبدالرضا روشن‌نژاد:

80 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کرج زیر کشت کلزا رفت

asdasd
کد خبر : ۶۷۶۱۳۶

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج از آغاز انجام عملیات کشت‌های پاییزه محصولات زراعی کلزا، گندم و جو توسط کشاورزان این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا، عبدالرضا روشن‌نژاد در جمع خبرنگاران، گفت: کشت دانه روغنی کلزا از اول مهرماه آغاز شده و تاکنون در 80 هکتار از مزارع شهرستان، کشت کلزا انجام شده است. 

مدیر جهاد کشاورزی کرج با اشاره به اهمیت محصولات استراتژیک در سبد غذایی مردم افزود: در راستای سیاست‌های حمایتی دولت از کشاورزان تاکنون، حدود 250 کیلوگرم بذر هیبرید و گواهی شده از ارقام اوکاپی، نپتون و ماراتون تأمین و در اختیار کشاورزان قرار گرفته است. سال زراعی گذشته 212 تن دانه روغنی کلزا در سطح 85 هکتار از مزارع شهرستان برداشت شد.

وی با بیان این خبر که امسال برای کشت پاییزه دانه روغنی کلزا در شهرستان کرج 250 هکتار برنامه‌ریزی شده، افزود: با پیگیری‌های انجام شده تاکنون موفق به انعقاد قرارداد و کشت کلزا به میزان 80 هکتار شده‌ایم و امید میرود در فرصت باقیمانده، کشاورزان بیشتری را تشویق به کشت این محصول مهم واستراتژیک کرده تا سهم این شهرستان در تأمین بخشی از نیاز استان به دانه‌های روغنی و رسیدن به خودکفایی در تولید این محصول محقق شود. 

روشن‌نژاد با اشاره به میزان کشت گندم در شهرستان کرج اظهار داشت: امسال 3 هزار و 865 تن گندم توسط گندمکاران کرج تولید و از این میزان 2 هزار و 410 تن توسط مراکز خرید تضمینی خریداری شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز