خبرگزاری کار ایران

استاندار اردبیل:

مردم نگران تامین کالاهای اساسی نباشند/ ذخیره‌سازی مواد غذایی انجام شده است

asdasd
کد خبر : ۶۷۴۰۲۶

استاندار اردبیل گفت: تمهیدات لازم برای تامین نیازهای ضروری شهروندان اندیشیده شده و نسبت به دپوی‌کالاهای ضروری لازم در انبارهای سازمان‌های مربوطه اقدام شده است و مردم استان نگران تامین کالاهای اساسی نباشند.

به گزارش ایلنا، اکبر بهنام جو در جلسه ستاد تنظیم بازار استان گفت: همه دستگاه های مسئول مکلف هستند به صورت تمام وقت و بدون وقفه وضعیت بازار به ویژه کالاهای اساسی و نیازهای ضروری مردم را رصد و تمهیدات لازم را جهت تامین و توزیع منصفانه کالاها فراهم آورند.

وی اظهارداشت: باید به مردم اطمینان داده شود که مشکل زیادی در خصوص تامین کالاهای اساسی وجود نخواهد داشت و مدیران دستگاه‌های اجرایی باید افکار عمومی را با اطلاع رسانی مطمئن کنند که ذخیره سازی مواد غذایی مطلوب بوده و تامین مایحتاج مردم مشکلی بوجود نخواهد آمد .

به گفته بهنام جو در مراکز تولیدی و بنادر کشور کالا به اندازه نیازهای کشور وجود دارد و بخش زیادی از کمبودهای مقطعی در برخی اقلام مانند افزایش قیمت گوشت مرغ و روغن نباتی ناشی از ایجاد مشکلاتی در شبکه حمل و نقل جاده ای و کاهش تردد کامیون ها بوده است که با تدابیر اتخاذ شده برای حل مشکلات رانندگان و شرکت های حمل و نقل مانند اختصاص لاستیک به نرخ ارز دولتی؛ در روزهای آتی شاهد افزایش حجم ورود کالا به استان خواهیم بود.

سید حامد عاملی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل هم در این جلسه گفت: نظارت بر بازار به منظور کنترل قیمت ها و مبارزه با گرانفروشی در استان تشدید می شود.

وی افزود: با توجه به شرایط موجودبحث تنظیم بازار اهمیت بیشتری یافته و قرار است هر هفته جلسه تنظیم بازار با حضور مدیران مربوطه برگزار و راهکار های لازم برای کنترل قیمت ها بکارگرفته شود.

وی درباره تامین گوشت قرمز و مرغ در بازار بیان کرد: گوشت مورد نیاز مردم با قیمت مناسب در فروشگاه‌های زنجیره ای قابل عرضه است .

خلیل نیکشاد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل هم درباره افزایش قیمت سیب زمینی گفت: سالانه حدود 750 هزارتن سیب زمینی در استان اردبیل تولید می‌شود و لزوم صادرات بخشی از این مقدار سیب زمینی به اتاق بازرگانی و فعالان صادراتی استان اردبیل اعلام شده است.

نیکشاد گفت: در رابطه با صادرات محصولات کشاورزی استان اردبیل به بازارهای خارجی، 2 میز صادرات برای کالاهای اساسی به ویژه سیب‌ زمینی در سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ایجاد شده است .

جواد زنجانی فرماندار اردبیل هم در این جلسه گرانی و گرانفروشی را ناشی از نبود نظارت دانست و گفت: همه مدیران مربوطه باید نظارت کافی در بازار داشته و با گرانفروشی ها برخورد قانونی شود.
 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز