خبرگزاری کار ایران

در نشست زرندی و سراییان مطرح شد؛

احداث نخستین قطب مراکز داده کشور در منطقه ویژه اقتصادی پیام

asdasd
کد خبر : ۶۷۳۹۹۰

نشست عمومی شناسایی و ارزیابی متقاضیان ایجاد مراکز داده و ارائه خدمات ابری در قطب های مراکز داده در سازمان فناوری اطلاعات ایران برگزار شد و مدیر عامل فرودگاه بین المللی و منطقه ویژه اقتصادی پیام و مدیر عامل شرکت ارتباطات زیر ساخت به پرسش‌های مطرح شده پاسخ دادند.

به گزارش ایلنا، سعید زرندی مدیر عامل فرودگاه بین المللی و منطقه ویژه اقتصادی پیام در این‌نشست عمومی شناسایی و ارزیابی متقاضیان ایجاد مراکز داده، ضمن برشمردن پروژه های در دست اقدام در این منطقه گفت: منطقه ویژه اقتصادی پیام نزدیک ترین منطقه ویژه اقتصادی به تهران است و ما نیز سعی کرده ایم با بازنگری در ماموریت های خود، جهت گیری کلانی در نقش آفرینی پیام در حوزه اقتصاد دیجیتال داشته باشیم.

وی از اختصاص 18 هکتار از اراضی منطقه ویژ اقتصادی پیام به شرکت های دانش بنیان خبر داد و افزود: در سال 96 این اراضی به شرکت های حوزه  ICT و دانش بنیان که دارای تائیدیه از معاونت علمی ریاست جمهوری بوده اند واگذار شد.

زرندی همچنین از تلاش برای تبدیل شدن به هاب صادارت و واردات در حوزه  ICT به دلیل دارا بودن گمرگ تخصصی در این حوزه خبر داد.

صادق عباسی شاهکوه؛ مدیر عامل شرکت ارتباطات زیر ساخت نیز در این نشست با مهم برشمردن الزامات مورد نیاز در این حوزه گفت: فراهم ساختن زیر ساخت های ارتباطی از مهمترین الزامات ایجاد قطب دیتا سنتر است.

وی افزود: ما هم اکنون در منطقه ویژه اقتصادی پیام حضور داریم و اخیرا نیز ارتباط فیبر نوری در آن منطقه به صورت کاملا ایمن تقویت شده و این آمادگی وجود دارد تا متناسب با آماده سازی دیتا سنتر، امکانات لازم در این زمینه فراهم گردد.

رسول سراییان؛ معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران نیز در این جلسه ضمن تشکر از استقبال فعالان این عرصه بیان داشت: شرکت های متقاضی می توانند پیشنهادات خود را به صورت مکتوب و الکترونیکی تا نُهم مهر‌ماه به سازمان فناوری اطلاعات ایران ارسال نمایند و سازمان فناوری اطلاعات نیز آخرین اصلاحیه را منطبق بر پیشنهادات بخش خصوصی در اسناد اعمال کرده و در چهاردهم مهر‌ماه در پرتال سازمان قرار می دهد.

سراییان ضمن تاکید بر دخالت حداقلی دولت در این بخش خواستار تشریک مساعی و حضور پررنگ بخش خصوصی در این حوزه شد و تصریح کرد: سرمایه گذاری در این بخش توسط بخش خصوصی انجام خواهد شد و دولت نقش مداخله گری بر عهده ندارد بلکه به عنوان تسهیل گر و مشوق جهت ایجاد تمایل برای سرمایه‌گذاری در این حوزه در کنار بخش خصوصی حضور خواهد داشت.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تشکیل جلسات منظم با حضور مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پیام و مدیر عامل شرکت ارتباطات زیر ساخت در این زمینه خبر داد و گفت: ما به دنبال آن هستیم که از منظر کیفیت ارائه خدمات و قیمت تمام شده محصول در مقایسه با نمونه خارجی آن بسیار موفق باشیم به گونه ای که استفاده کنندگان با طیب خاطر چه از نظر کیفیت، قیمت و امنیت از مراکز داده داخلی استفاده کنند.

سراییان در پایان افزود: به دنبال این هستیم که یک بازار بین المللی با توجه به مزیت های مهم منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام برای هاستینگ بین المللی ایجاد کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز