خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران:

امسال ۴۵۸۴ نفر در مازندران بیکار شدند

asdasd
کد خبر : ۶۷۳۵۹۱

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران شمار افراد تحت پوشش این سازمان در استان را یک میلیون و ۹۵۰هزار نفر اعلام کرد و گفت: امسال چهار هزار و ۵۸۴ نفر بیکار و از مقرری بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش ایلنا، سیدعلی‌اصغر محمودی در جلسه شورای برنامه ریزی با اشاره به اینکه حدود دو میلیون نفر از جمعیت ۳.۲ میلیون نفری استان مازندران تحت پوشش بیمه هستند افزود: شمار بیمه شدگان اصلی و فرعی استان یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر هستند و رتبه هشتم را از نظر بیمه شدگان را در اختیار دارد.

وی با اشاره به رشد بیمه‌شدگان استان و پیشی گرفتن مصارف از منابع گفت: امروزه در استان نسبت مستمری بگیری  ۵ به یک  و تعداد بازنشستگان، بازمانده‌ها و از کارافتاده‌ها ۱۳۲ هزار نفر  است.

محمودی گفت: ماهانه بیش از ۲۵۲ میلیارد تومان صرف مستمری بازنشستگان و مستمری‌بگیران و افراد بیکار می‌شود و این تعداد هر ساله رو به افزایش است.

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران با اشاره به رشد هفت درصدی مستمری‌بگیری استان گفت: این درحالی است که میزان رشد بیمه شدگان منفی یا یک درصدی است و نیاز دارد مسئولان نگاه ویژه‌ای به تامین اجتماعی داشته باشند.

وی ادامه داد: مازندران از نظر کارگاه‌ها با ۱۰۳ هزار واحد رتبه چهارم کشور را دارد که ۶۰ درصد آن مربوط به کارگاه‌های صنفی است.

محمودی در ادامه گفت: ضریب وابستگی ۴.۸ است و نشان می‌دهد که میزان رشد  بازنشستگان بیش از بیمه شدگان است و تعداد بیمه شدگان اجباری در استان رشد منفی داشته است.

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران با اشاره به لیست ۲۱۴ نفره از کارفرمایانی که در قبال دریافت تسهیلات متعهد به ایجاد اشتغال شده‌اند گفت: سال گذشته ۲۸ هزار نفر کارگر داشتند که پس از دریافت تسهیلات شاهد کاهش حدود ۴۰۰ نفر از کارگران بیمه شده اجباری بودیم.

محمودی در پایان گفت: در حال حاضر حدود ۱۱ هزار نفر از مستمری بیکاری استفاده می‌کنند و امسال چهار هزار و ۵۸۴ نفر بیکار و از مستمری استفاده کردند و سال قبل ۱۰ هزار و ۸۰۰ نفر بیکار شدند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز