خبرگزاری کار ایران

جمعه بازار صنایع دستی در سمنان افتتاح می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۷۱۰۴۴

به مناسبت گرامیداشت روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری، جمعه بازار صنایع دستی در سمنان افتتاح می‌شود.

به گزارش ایلنا، همایون جورابلو (سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان) از افتتاح جمعه بازار صنایع دستی به مناسبت گرامیداشت روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری خبر داد و گفت: این جمعه بازار، ششم مهر ماه و از ساعت ۱۰ صبح روز جمعه در محل ساختمان شورای اسلامی شهر سمنان آغاز به کار می‌کند و تا ۲۱ شب به روی علاقمندان گشوده است.

وی گفت: این جمعه بازار شامل آثار هنرمندان صنایع دستی سمنان به خصوص در حوزه مشاغل خانگی است و مقرر شده است، هر هفته جمعه این نمایشگاه به روی علاقمندان گشوده باشد.

جورابلو افزود: در این جمعه بازار علاوه بر تولیدات صنایع‌دستی، سوغات محلی و تولیدات بانوان نیز در معرض نمایش و فروش قرار می‌گیرد.

وی هدف از برپایی این جمعه بازار را معرفی و حمایت از هنرمندان صنایع دستی و به ویژه رشته های کمتر معرفی و دیده شده صنایع دستی سمنان عنوان کرد و گفت: معرفی جاذبه‌های گردشگری به ویژه ساختمان تاریخی شورای شهر سمنان، حمایت از مشاغل خانگی و صنایع دستی و کمک به اقتصاد خانوار از دیگر اهداف برپایی این جمعه بازار است.

جورابلو گفت: در این جمعه بازار غرفه‌هایی به ارائه خوراک های محلی از جمله آش و دمنوش اختصاص دارد.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان با قدردانی از حمایت شهرداری و شورای اسلامی شهر سمنان برای برپایی این جمعه بازار گفت: این جمعه بازار می‌تواند الگوی مناسبی برای سایر شهرستان‌های استان سمنان باشد.

بیست و هفتم سپتامبر(پنجم مهر ماه) روز جهانی جهانگردی است و ۵ تا ۱۲ مهر ماه به عنوان هفته گردشگری در ایران گرامی داشته می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز