خبرگزاری کار ایران

لرستان قهرمان بازی‎های بومی محلی غرب کشور شد

asdasd
کد خبر : ۱۷۶۴۹۸

جشنواره فرهنگی ورزشی بازی‎های بومی محلی منطقه غرب کشور به میزبانی شهرستان نهاوند با قهرمانی لرستان به پایان رسید.

جشنواره فرهنگی ورزشی بازی‎های بومی محلی منطقه غرب کشور به میزبانی شهرستان نهاوند برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، ‌ جشنواره فرهنگی ورزشی بازی‎های بومی محلی منطقه غرب کشور در رده سنی بزرگسالان و در دو بخش آقایان و بانوان با حضور استان‎های ایلام، لرستان، ‌ کرمانشاه، ‌ کردستان، ‌ زنجان، ‌ مرکزی، ‌ همدان و شهرستان نهاوند با همکاری فدراسیون ورزش روستایی و هیأت ورزش روستایی همدان و شهرستان نهاوند با معرفی نفرات و تیم‎های برتر به کار خود پایان داد.

در بخش آقایان رشته‎های دال پلان، ‌ طناب‎کشی، ‌ پنجگانه و کشتی سنتی زوران و در بخش بانوان رشته‎های دال پلان، ‌ طناب‎کشی و سه گانه برگزار شد.

در رشته دال پلان استان‎های لرستان، ‌ کرمانشاه و زنجان رتبه‎های اول تا سوم بخش آقایان را بدست آوردند. در رشته طناب کشی نیز مرکزی، ‌ لرستان، و شهرستان نهاوند اول تا سوم شدند.

در رشته پنجگانه، ‌ علی هاشمی از ایلام اول، ‌ مهدی ابراهیمی از همدان دوم ‌ و حامد عزیزپور از لرستان سوم شدند. در کشتی سنتی زوران لرستانی‎ها مقامی کسب نکردند.

همچنین در بخش بانوان و در رشته طناب‎کشی لرستان اول، ‌ کرمانشاه دوم و کردستان به ترتیب عناوین اول تا سوم را کسب کردند. در رشته دال پلان لرستان اول، ‌ شهرستان نهاوند دوم و ایلام سوم شدند. در رشته سه گانه، فاطمه غلامی از ایلام اول، ‌ صبا رحمتی از لرستان دوم و زهرا خواجوی از شهرستان نهاوند سوم شدند.

در رده‎بندی کلی ۷ رشته، ‌ لرستان با ۵۶ امتیاز قهرمان شد. ‌ نهاوند با ۴۶ امتیاز دوم و ایلام با ۴۵ امتیاز سوم شدند. همچنین استان‎های اردبیل، ‌ سمنان، ‌ لرستان و مرکزی با ارائه برنامه‎های فرهنگی و به نمایش گذاشتن بازی‎های بومی محلی توانمندی‎های خود را به نمایش گذاشتند.

در حاشیه این جشنواره عشایر استان لرستان و شهرستان نهاوند با نصب چادرهای عشایری و پخت غذاهای محلی و صنایع دستی توانمندی‎های خود را نمایش دادند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز