خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

زمزمه‌های خانه تکانی اساسی در وزارت جهاد کشاورزی/ کدام معاونان حجتی باید استعفا دهند؟

asdasd
کد خبر : ۶۷۰۵۶۹

منع به کارگیری بازنشستگان در ارگان‌های مختلف دولتی که لازم الاجرا است می تواند نیمی از اعضای وزارت جهاد کشاورزی را از کار برکنار کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، پس از ابلاغ قانون منع به کارگیری بازنشستگان در نهادهای مختلف و وزارت‌خانه‌های دولتی برخی وزارت‌خانه‌ها مانند وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت نفت، وزارت ورزش وجوانان و وزارت جهاد کشاورزی از وزارت‌خانه هایی عنوان شدند که بیشترین بازنشسته را دارند و در برخی از این وزارت‌خانه‌ها تمام معاونین وزرا باید استعفا بدهند.

در وزارت‌ جهاد کشاورزی شش معاونت اصلی یعنی علی اکبر مهرفرد معاونت بازرگانی، علی مراد اکبری معاونت امور آب و خاک، عباس کشاورز معاون امور زراعت، عبدالمهدی بخشنده معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی، محمدعلی طهماسبی معاونت امور باغبانی و محمد علی جوادی معاونت توسعه مدیریت منابع و بسیاری از مدیران بخش‌های میانی این وزارت‌خانه به استثنای معاونت شیلات حسن صالحی که جانباز محسوب می‌شود؛‌ همه بازنشسته بوده و طبق قانون باید استعفا دهند.

*نص صریح قانون لازم الاجرا است

علی اکبری نماینده مردم شیراز و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا،‌ در این خصوص اظهار کرد: تمام وزارت‌خانه‌ها موظف به اجرای دقیق قانون هستند و مجلس شورای اسلامی هم بر اجرای قانون نظارت کامل خواهد داشت.

وی افزود: اجرای این قانون باید ظرف 60 روز زمان تعیین شده انجام می‌شد که این 60 روز از زمان تصویب هم گذشته است و وزارت‌خانه‌ها باید سریع‌تر اقدام کنند. برخی وزارت‌خانه‌ها مانند وزارت صنعت اقدام کرده و برخی معاونین استعفا داده‌اند که بسیار عمل سنجیده‌ای بوده و ما منتظر اقدامات وزارت‌خانه‌های دیگر هستیم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که با وجود نداشتن دو وزیر و استعفای معاونین بازنشسته در امور اجرایی دچار مشکل نخواهیم شد؟ و اجرای این قانون در این زمان لازم بوده؟ تشریح کرد: این قانون لازم الاجرا است و منوط به حضور وزرا در کابینه نیست. طبق نظر دولت از زمان تصویب باید اجرا شود و هیچ بهانه‌ای پذیرفتنی نیست. دولت باید هرچه زودتر وزرای جایگزین را معرفی کند و برای جایگزینی معاونین و مدیران بازنشسته هم اقدامات لازم را انجام دهد.

در این صورت در وزارت جهاد کشاورزی هم تغییرات بسیاری رخ خواهد داد و نیمی از مدیران این وزارت‌خانه مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان خواهند شد اما از آنجایی که سابقه آزادگی و جانبازی هم از تبصره‌های این قانون محسوب می‌شود برخی از مسئولان این وزارت‌خانه که از جهاد سازندگی به جهاد کشاورزی نقل مکان کرده‌اند در سمت خود خواهند ماند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز