خبرگزاری کار ایران

چهار ساله فاصله قیمتی تولید و مصرف کننده موادغذایی کم می‌شود / اقدام جهادی برای کاهش مصرف آب کشور در کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۶۴۸۰۰۸

وزیر جهادکشاورزی از رفع مشکل فاصله قیمتی میان تولید و مصرف کننده مواد غذایی تا چهارسال آینده خبر داد و گفت: با هوشمندسازی کشاورزی برآوردها نشان از کاهش 30 تا 35 درصدی مصرف آب در کشاورزی می‌دهد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ایلنا، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی درباره تفاهمنامه امضا شده با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به محدودیت های جدی آب در کشور اشاره کرد و گفت: بعد از ارایه سیستم های آبیاری تحت فشار که راندمان آبیاری را در کشور بالا برد حالا با استفاده از عقبه تحقیقاتی و دانش و ابزار داخل کشور، قصد داریم سیستم های آبیاری را یک مرحله جلوتر ببریم بطوریکه با استفاده از سینگنال های رطوبت خاک و نرم افزارها، مصرف آب را به حداقل برسانیم بطوریکه تحقیقات از کاهش 30 تا 35 درصد آب نسبت به شبکه های تحت فشار خبر می دهند.

وی یکی از استفاده های فناوری های فضایی را رصد نوع کشت مراتع در سراسر کشور به صورت آنلاین دانست و افزود: بدین ترتیب اگر فلان کشاورزی در نقطه ای کشور شروع به کشت یونجه کرد می توان آنرا تشخیص داد و موضوع را مدیریت کرد.

حجتی با اشاره به یکی از گلوگاه های موجود در صنعت کشاورزی اظهار کرد: فاصله قیمتی بالا میان تولیدکننده و مصرف کننده در صنعت کشاورزی وجود دارد که بر اساس تفاهمنامه امضا شده با آزادسازی 80 درصد بانک های اطلاعاتی غیرحاکمیتی فضای رقابتی برای حضور استارت آپ ها در این عرصه فراهم می شود تا ضمن کاهش قیمت، محصول بیشتر و با کیفیت تری در اختیار مردم قرار گیرد.

بنابه گزارش ایلنا، امروز (سه شنبه) صبح تفاهمنامه‌ای میان وزرای جهاد کشاورزی و ارتباطات و فناوری اطلاعات امضا شد تا مطابق آن ضمن کاهش میزان مصرف آب، بهره وری بیشتر از منابع، شاهد محصول بهتر و با عرضه ارزان تری در طول چهارسال باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز