خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

مشکلی برای تامین خون و فرآورده‌های خونی برای مجروحان حادثه تروریستی نداریم

asdasd
کد خبر : ۶۷۰۵۰۱

مدیرعامل سازمان انتقال خون با بیان اینکه 2500 واحد خونی در شهر اهواز ذخیره شده است، گفت: خوشبختانه در حال حاضر هیچ مشکلی از نظر تامین خون و فرآورده‌های خونی وجود ندارد.

علی‌اکبر پورفتح‌اله (مدیرعامل سازمان انتقال خون) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این سوال که با توجه به حادثه تروریستی امروز صبح در اهواز آیا با مشکل کمبود خون برای مجروحان این حادثه مواجه هستیم یا خیر گفت: خوشبختانه باتوجه به اینکه روزهای تاسوعا و عاشورا را پشت سر گذاشتیم، تعداد زیادی داوطلب برای اهدای خون داشنیم. به همین دلیل حجم ذخیره بالای خون در کشور داریم و مشکلی در خصوص جهت تامین خون و فرآورده‌های خونی برای مجروحان حادثه نداریم.

وی با بیان اینکه بیش از 2500 واحد خون در شهر اهواز ذخیره شده است، خاطرنشان کرد: اقدامات لازم برای ارسال گروه‌های خونی o  منفی و گروه‌های نادر از تهران و استان ایلام به استان خوزستان انجام شده است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون تاکید کرد: خوشبختانه در حال حاضر هیچ مشکلی از نظر تامین خون و فرآورده‌های خونی وجود ندارد.

پورفتح‌اله تصریح کرد: حجم خون داده شده در روزهای تاسوعا و عاشورا، ذخیره بسیار مناسبی را ایجادکرده است به همین دلیل پاسخگوی نیاز این حادثه خواهیم بود بنابراین نیازی هم به مراجعه مردم به مراکز انتقال خون نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز