خبرگزاری کار ایران

پورفتح‌اله در گفت‌وگو با ایلنا تاکید کرد:

خون و فرآورده‌های خونی مردم عسلویه سالم است

asdasd
کد خبر : ۵۲۳۶۳۳

رییس سازمان انتقال خون تاکید کرد که خون و فرآورده‌های خونی مردم استان بوشهر و شهر عسلویه هیچ مشکلی ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها هنگام تزریق خون از بیمار یا همراهان بیمار برائت‌نامه‌ای اخذ می‌شود که بیمارستان در اختیار آنها قرار می‌دهد.

براساس این برائت‌نامه بیمارستان هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال عوارض ناشی از تزریق خون ندارد و در صورت بروز مشکل بیمار حق هیچ‌گونه شکایتی را ندارد.

این موضوع در گذشته برای بیماران تالاسمی نیز مطرح شده بود که با واکنش شدید انجمن بیماران تالاسمی مواجه شده و رییس انجمن تالاسمی نیز با بیان اینکه ما به وزارت بهداشت اعلام کردیم که نباید از بیمار امضا گرفته شود به ایلنا گفته بود:" مسئولان حوزه درمان وزارت‌بهداشت به ما قول دادند تا متن این برائت‌نامه‌ها تغییر کند".

علی‌اکبر پورفتح‌اله رییس سازمان انتقال خون در گفت‌وگو با ایلنا درباره این برائت‌نامه‌ها اظهار کرد: این رضایت‌نامه برای اطلاع‌رسانی و آگاهی دادن به بیمار است طبق قوانین و مقررات بین‌المللی باید بیمار از هر مداخله‌ای که قرار است انجام شود مطلع شود و هیچ‌جای دنیا تزریق خون انجام نمی‌شود مگر بیمار از فرآیند درمان آگاه شود.

او با بیان اینکه این پدیده در تمام دنیا رخ می‌دهد، ادامه داد: این آگاهی جزئی از حقوق شهروندی بیمار است و باید بداند روند درمانش به چه صورت است. این فرم نیز فقط برای آگاهی به بیمار در اختیار او قرار داده می‌شود.

رییس سازمان انتقال خون در پاسخ به این سوال که این فرم برای سلب مسئولیت از مراکز درمانی است نه صرفا اطلاع رسانی، آیا این فرم را تایید می‌کنید،‌ گفت: فرمی که هنگام تزریق خون در اختیار بیمار قرار داده می‌شود فرم رضایت آگاهانه است و در جریان مواردی که بیمارستان به این فرم‌ها اضافه کرده نیستم و آن را تکذیب می‌کنم.

پورفتح‌اله درباره انتشار خبری مبنی بر اینکه خون و فرآورده‌های خونی مردم جنوب استان‌بوشهر و شهر عسلویه دارای مشکل است، گفت: این خبر شایعه‌ای بیش نیست که هر چند وقت یک بار مطرح می‌شود.

او ادامه داد: خون و فرآورده‌های خونی مردم استان بوشهر و شهر عسلویه هیچ مشکلی ندارد و آنها می‌توانند بدون هیچ مشکلی خون خود را اهدا کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز