خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل سازمان انتقال خون:

20 درصدخون اهدایی به درمان بیماران تالاسمی اختصاص می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۴۸۶۷۳۲

مدیر عامل سازمان انتقال خون گفت: ایران در کمربند تالاسمی قرار دارد و این امر حکایت از وظیقه خطیراین سازمان در تامین خون سالم و کافی برای بیماران تالاسمی را دارد و سالانه 20 درصدخون اهدایی در کشور به درمان این بیماران اختصاص می یابد.

به گزارش ایلنا از سازمان انتقال، خون علی اکبر پور فتح الله درپیامی به مناسبت روز جهانی تالاسمی (8می ،برابر با 18 اردیبهشت ماه ) افزود: این میزان مصرف خون برای گروه دریافت کننده مستمر خون در هیچ کشور دیگری در دنیا دیده نشده است.

وی خاطر نشان کرد: به همین دلیل یکی از رسالت های سازمان انتقال خون از بدو تاسیس تا به امروز تهیه خون سالم و کافی برای بیماران تالاسمی بوده است و حتی شرایط سختی مانند جنگ تحمیلی و نیاز وافر جبهه های جنگ به خون و فرآورده های خونی موجب نشد که این وظیفه به فراموشی سپرده شود.

وی یادآوری کرد:در همان دوران پر التهاب جنگ تحمیلی سازمان انتقال خون تهیه خون شسته شده را نیز به خدمات خود افزود تا بتواند پاسخگوی نیاز روز مبتلایان به تلاسمی باشد .

پور فتح الله گفت :پس از جنگ نیز تعهد سازمان به ارتقای دسترسی افراد تالاسمی به خون سالم همچنان پا بر جا ماند و در طول سال های گذشته با حذف خون جانشین و کاهش لکوسیت خون، تلاش شد درمان تالاسمی در کشور منطبق با اصول علمی و به روز گردد.

وی تصریح کرد: در سال گذشته تلاش سازمان انتقال خون برای افزایش کیفیت خون وارد مرحله جدیدی شد، با حذف خون اهداکنندگان بار اول از چرخه انتقال خون در برخی از استان های کشور و تکیه بر خون اهدا کنندگان مستمر(باسابقه حداقل 2بار اهدا در سال ) واهدا کنندگان با سابقه امید آن می رود که در سال های پیش رو ضریب امنیت خون در ایران به بالاترین سطح جهانی ارتقا یابد.

مدیر عامل سازمان انتقال خون اضافه کرد: برغم عدم احاطه سازمان انتقال خون بر مراکز انتقال خون بیمارستان ها، این مجموعه خدماتی - بهداشتی تلاش کرد با پایش منظم طب انتقال خون در بیمارستان های کشور و آموزش منظم کارکنان درگیر در طب انتقال خون در بخش درمان، تزریق خون به بیماران تالاسمی را تابع اصول و قواعد علمی کند.

وی افزود: همچنین امسال امید آن را داریم که بخشی از غربالگری گروه های فرعی خون را در انتقال خون برای بیماران تالاسمی به اجرا درآورده و قدم موثری در کیفیت زندگی افراد تالاسمی برداریم.

در حال حاضر 20هزار بیمار تالاسمی در کشور وجود دارد و سالانه 2میلیون 100هزارنفر هم به صورت کاملا داوطلبانه خون اهدا می کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز