خبرگزاری کار ایران

اشرف بروجردی:

سازمان اسناد و کتابخانه ملی، حافظه ملی ایرانیان است

asdasd
کد خبر : ۶۶۶۶۱۷

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی با دنی عنان، سفیر کشور دانمارک در ایران دیدار و گفت و گو کرد.

 به گزارش ایلنا، اشرف بروجردی در این دیدار با بیان اینکه سازمان اسناد و کتابخانه ملی ترکیبی از کتابخانه ملی و مرکز اسناد است و این دو مجموعه در سال ۱۳۸۲ با یکدیگر ادغام شده‌اند، گفت: یکی از ماموریت‌هایی که برای این مجموعه تعریف شده این است که این سازمان در برگیرنده حافظه ملی ایرانیان است. بنابراین همه تلاش ما این است که در حد توان اسناد و منابع خطی ایران را جمع‌آوری کنیم و در اختیار اندیشمندان و محققان قرار دهیم و برای تحقق هرچه بیشتر این موضوع و در اختیار اصحاب فرهنگ و فکر گذاشتن این آثار، نمایشگاه‌های مختلف عرضه می‌شود تا از آنها استفاده کنند.

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران ادامه داد: یکی دیگر از ماموریت‌های این سازمان تلاش برای تولید علم است بنابراین سازمان اسناد و کتابخانه ملی را مرکزی برای تبادل اندیشمندان قرار داده‌ایم.

او  با تاکید براینکه روزانه مخاطبان زیادی برای دریافت منابع مختلف به مجموعه سازمان اسناد و کتابخانه ملی مراجعه می کنند، گفت: شناساندن فرهنگ کشورهای دیگر می‌تواند فرصت خوبی برای مراجعان سازمان باشد. چنانچه اتاق هایی متعلق به کشورهای مختلف مانند کره‌جنوبی در کتابخانه راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز