خبرگزاری کار ایران

حجتی:

اختصاص بخشی از زکات برای لایروبی و احیای قنوات

asdasd
کد خبر : ۶۶۴۷۳۱

وزیر جهاد کشاورزی با اعلام آمادگی این وزارت برای کمک به ترویج فریضه زکات،پیشنهاد کرد:بخشی از زکات پرداختی برای لایروبی و احیای قنوات اختصاص یابد.

به گزارش ایلنا، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در سی و دومین جلسه شورای عالی زکات کشور که امروز سه شنبه در محل این وزارت برگزار شد،اظهار داشت: این وزارت برای کمک به تبلیغ و ترویج فریضه الهی زکات از طریق مروجین و فضاهای آموزشی و فرهنگی آمادگی دارد.

وی با اشاره به تصمیم شورای عالی زکات مبنی بر مصرف ۴۰ درصد از زکات جمع آوری شده برای امور عمرانی مناطق، پیشنهاد کرد:با توجه به تاثیر لایروبی و احیای قنوات بر پایداری و افزایش تولید و درآمد کشاورزان می توان بخشی از منابع زکات را با منابع دولتی تلفیق و به این امر اختصاص داد.

حجتی با بیان این که ملموس بودن نتایج زکات برای مردم منطقه در افزایش مشارکت آنان در انجام این فریضه موثر است، به دبیرخانه این شورا توصیه کرد:در آثار فرهنگی که توسط دبیرخانه شورا تولید و از رسانه ملی پخش می شود باید تاثیر مصرف زکات در رفع مشکلات مردم هر منطقه به نمایش درآید تا بهره برداران نسبت به پرداخت زکات ترغیب شوند.

در این جلسه، نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و رئیس شورای عالی زکات با اشاره به این که کمیته امداد امام خمینی (ره) مسئول جمع آوری زکات در کشور است، تصریح کرد: صدا و سیما باید فعالیت تبلیغی و توجیهی خود را در ارتباط با زکات در سطح ملی افزایش دهد.

وی با اشاره به تصمیمات سی و دومین جلسه شورای عالی زکات کشور،اظهار داشت:در این جلسه مقرر شد گروهی برای ساخت برنامه های مربوط به زکات برنامه ریزی و طراحی کنند.

رئیس شورای عالی زکات کشور بر هم افزایی نهادها و ارگان هایی که در زمینه زکات مسئولیت دارند،تاکید کرد و گفت:در این جلسه همچنین مقرر شد مراسمی با حضور مودیان زکات در سطح کشور برگزار شود تا مردم در جریان امور زکات قرار گیرند.

وی خاطرنشان کرد:سال گذشته ۳۷۰ میلیارد تومان زکات در کشور جمع آوری و در مناطق هزینه شده است.

رئیس شورای عالی زکات کشور ادامه داد: با توجه به شرایط بارش ها برای امسال حدود ۴۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

در این جلسه،رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با ارائه گزارشی از عملکرد پرداخت زکات در کشور اعلام کرد:در پنج ماهه نخست سال جاری حدود ۲۵۰ میلیارد تومان زکات جمع آوری و ۹۱ درصد آن برای کمک به مستمندان هزینه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز