خبرگزاری کار ایران

مسئول امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری:

دولت توجه ویژه‌ای به حل مشکلات خانواده شهدا دارد

asdasd
کد خبر : ۶۶۴۶۱۹

مسئول امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری گفت: دولت توجه ویژه ای به حل مشکلات خانواده های معظم شهدا و ایثارگران دارد و گام های مهمی در این راستا برداشته است.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام پرویز ولی‌زاده در جلسه شورای اداری خلخال افزود: در حالی که سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص مسائل و مشکلات ایثارگران در سال 90 به دولت ابلاغ شده این کار در سال 93 در قالب آیین نامه های اجرایی توسط دولت فعلی عملیاتی شد.

وی گفت: دولت برغم مشکلات اقتصادی موجود در کشور تمام معوقات خانواده‌های شاهد به جای مانده از سال 89 را با تامین 40 هزار میلیارد اعتبار در سال 93 پرداخت کرد.

ولی‌زاده اظهار داشت: درحالی که 750 هزار جانباز تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور قرار گرفته‌اند، بیش از 2 میلیون جانباز بدون متولی نیز مشکلی است که حل آن در دستور کار دولت قرار دارد.

وی همچنین گفت: رونمایی از سند راهبردی ایثارگران در 16 محور و ابلاغ آن به ستاد کل نیروهای مسلح و راه‌اندازی دبیرخانه شورای فرهنگ ایثار و شهادت در دولت با از کارهای ارزشمند دولت آقای روحانی در این خصوص است.

وی افزود: ایجاد ناامیدی و بی اعتمادی بین مردم از جمله توطئه های دشمنان بوده و آنها برای ایجاد نارضایتی در جامعه تلاش می کنند و در چنین وضعیتی حفظ وحدت بین آحاد مردم امری ضروری می باشد.

فرماندار خلخال نیز در این جلسه گفت: اهالی این شهرستان در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی نقش ارزنده ای داشته و تقدیم اولین شهید انقلاب استان اردبیل ، 501 شهید دوران دفاع مقدس ، هزار و 200 جانباز و 55 آزاده حاکی از ارادت قلبی مردم این منطقه به انقلاب و نظام اسلامی ایران است.

فریدون بابایی افزود: فرزندان شاهد و ایثارگر و خانواده های معظم شهدا مشکل اشتغال دارند و 185 نفر از فرزندان این خانواده‌ها با مدرک تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و 65 دیپلم بیکار در انتظار یافتن شغلی مناسب هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز