خبرگزاری کار ایران

رییس انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان:

آثار تألیفی حوزه کودک و نوجوان در «تابستانه کتاب» حمایت شوند

asdasd
کد خبر : ۶۶۴۵۳۹

رییس انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان درباره طرح «تابستانه کتاب» گفت: شایسته است در طرح «تابستانه کتاب» ۹۷ آثار تألیفی حوزه کودک و نوجوان مورد حمایت بیشتری قرار بگیرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نادر قدیانی با مثبت ارزیابی کردن اجرای طرح های اعطای یارانه نشر از طریق کتابفروشان اعم از «عیدانه کتاب»، «پائیزه کتاب» و «تابستانه کتاب» اظهار کرد: این طرح‌ها دسترسی علاقه‌مندان به کتاب را تسهیل و تسریع کرده‌اند.

رییس انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان ادامه داد: امیدوارم موسسه خانه کتاب از این فرصت استفاده کند و زمینه تشکیل شبکه ارتباطات سراسری کتابفروشان کل کشور را فراهم کند تا به این وسیله کتابفروشان سراسر کشور با یکدیگر در ارتباط باشند و همچنین مخاطبان به ویژه کودکان و نوجوانان از طریق این شبکه بتوانند کتاب مورد علاقه خود را در کمترین زمان لازم تهیه کنند.

وی درباره فواید طرح «تابستانه کتاب» گفت: این طرح باعث رونق کتابفروشان شده است. همچنین قدرت خرید کتاب مصرف‌کنندگان کتاب با اجرای این طرح افزایش یافته است.

قدیانی بهترین زمان برگزاری طرح «تابستانه کتاب» را ۱۵ تیرماه تا ۱۵ مرداد ماه عنوان کرد و گفت: توجه اهالی رسانه و مطبوعات برای معرفی این طرح، حرکت مبارکی است و خانواده‌ها و ملت ایران را به سمت کتاب جلب می‌کند بنابراین این طرح بسیار قابل تقدیر است.

رییس انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان توضیح داد: معتقدم باید مدت زمان اجرای طرح «تابستانه کتاب» در مناطق کم برخوردار افزایش یابد.

وی اختصاص یارانه بیشتر به کتاب‌های تألیفی در این دوره از طرح «تابستانه کتاب» را حرکت مبارکی دانست و گفت: البته نمی‌توانیم بگوییم که همه کتاب‌های ترجمه اصلاً خوب نیستند بلکه اتفاقاً کتاب‌های ترجمه شده در برخی حوزه‌ها مانند پزشکی و دانشگاهی بسیار خوب هستند اما در حوزه کودک و نوجوان ما می‌توانیم به کتاب‌های تالیفی توجه بیشتری نشان دهیم چون در این حوزه غنی هستیم و هرچه بیشتربه این حوزه توجه کنیم خدمت به اهالی فرهنگ و مولف است و نوعی دلگرمی برای آن‌ها محسوب می شود تا در این زمینه بیشتر قلم بزنند و گام بردارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز