خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با نادر قدیانی مطرح شد؛

مسئولان شهرداری از یک ماه قبل در جریان نگرانی‌های ما بودند/سرعت در ساخت سالن‌های کودک کار دست برگزارکنندگان داد

asdasd
کد خبر : ۴۸۶۲۱۹

قدیانی گفت: باران دیروز واقعا غیرقابل پیش‌بینی بود و از آنجا که هم شرایط برای غرفه‌های کودک و نوجوان چندان مناسب نبود و هم امکاناتی برای تخلیه آب و ... درنظر گرفته نشده بود، به مشکل برخوردیم

نادر قدیانی (مسئول بخش کودک و نوجوان نمایشگاه کتاب تهران) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این سوال که باران دیروز به غرفه‌های کودک چه اندازه خسارات زده است، گفت: اتفاقی که دیروز در مورد چادرهای کودک و نوجوان افتاد تقریبا قابل پیش‌بینی بود چون غیر از ناشران عمومی بقیه ناشران ازجمله کودک و نوجوان در سالن‌های موقت هستند. یک ماه قبل از برگزاری نمایشگاه تمام درخواست‌ها و نگرانی‌های خود را به مسئولان مربوطه به نمایشگاه و شهرداری انتقال داده بودیم. آنها همه تلاش خود را کردند و تا حدودی نواقص برطرف شد.

مسئولان شهرداری از یک ماه قبل در جریان نگرانی‌های ما بودند/سرعت در ساخت سالن‌های کودک کار دست برگزارکنندگان داد

قدیانی افزود: باران دیروز واقعا غیرقابل پیش‌بینی بود و از آنجا که هم شرایط برای غرفه‌های کودک و نوجوان چندان مناسب نبود و هم امکاناتی برای تخلیه آب و ... درنظر گرفته نشده بود، به مشکل برخوردیم البته بیمه هم وارد گود شده تا خسارت بیش از ۵۰ ناشر کودک و نوجوان را که دچار مشکل شده‌اند، برآورد کرده و به آنها تحویل دهد.

وی افزود: در مصلی هم همیشه ناشران کودک و نوجوان در چادرها و فضاهای موقت حضور داشتند اما نصب و راه‌اندازی چادرها با نظارت کامل نهایی می‌شد نه اینکه سرعت عمل باعث ضعف در کار شود.

این ناشر گفت: سالن‌های بخش ناشران کودک و نوجوان تقریباً در یک گودی قرار دارند و با وجود حفر چاه‌؛ جذب آب آنها کامل نبود چون تعدادشان کافی نبود. لذا نتوانستند مانع نفوذ آب به داخل سالن‌ها و غرفه‌های کودک شوند. حتی عملیات برق‌کشی این سالن‌ها هم با سرعت انجام شده بود که باعث شد جوشکاری‌های لازم برای نصب سینی‌های برق، به سازه‌های موقت و چادرها آسیب بزند و ناودان‌ها را بشکند.

این فعال حوزه نشر کودک سپس در پاسخ به انتقادهایی که برخی ناشران کودک نسبت به ورود ناشرانی با تنها ۲، ۳ کتاب به نمایشگاه گفت: در سالن کودک و نوجوان در کل حدود ۶۰ ناشر حضور دارند که با کتاب‌هایی کمتر از میزان استاندارد در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند. کتاب‌های این ناشران همگی در یک غرفه جنبی که توسط شرکت تعاونی انجمن ناشران کودک و نوجوان راه‌اندازی شده، به صورت امانی عرضه می‌شود. برای این غرفه جمعی یک ریال هم هزینه از آنها دریافت نشده است. در کنار این اتفاق، امسال سعی کردیم ناشرانی با حدود ۳۰ عنوان کتاب نیز غرفه کوچک ۴ متری داشته باشند تا بتوانند در نمایشگاه شرکت کنند.

قدیانی تاکید کرد: باید قبول کنیم که همه ناشران پرکتابِ امروز؛ از همین جا و با انتشار تعداد کمتری از کتاب‌ها کار خود را آغاز کرده‌اند پس باید از ناشران تازه‌کار حمایت شود. من هم اطمینان می‌دهم هر سخنی مبنی بر اینکه ناشری با ۲، ۳ عنوان کتاب غرفه مستقل در بخش کودک گرفته است، کذب محض است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز