خبرگزاری کار ایران

استاندار اردبیل:

مدت اقامت گردشگران در استان اردبیل افزایش می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۶۶۳۸۱۶

استاندار اردبیل گفت: افزایش تعداد گردشگران ورودی به استان و نیز ماندگاری هرچه بیشتر آنها از برنامه های اولویت دار بوده و طرح های خوبی در این زمینه به اجرا گذاشته شده است.

به گزارش ایلنا، اکبر بهنام‌جو در آیین افتتاح مجموعه فرهنگی و هنری غدیر در منطقه نمونه گردشگری شورابیل اردبیل افزود: سالانه بیش از هشت میلیون مسافر و گردشگر از نقاط مختلف ایران و جهان وارد استان اردبیل می‌شوند و طرح‌هایی که در این حوزه در چند سال اخیر اجرا شده این تعداد را به شکل چشمگیر افزایش داده و بر میزان ماندگاری و استفاده هر چه بیشتر از امکانات و جاذبه های سیاحتی منطقه خواهد افزود.

وی با اشاره اینکه بیشتر این گردشگران در فصول گرم سال به اردبیل سفر می کنند،اظهار داشت: جلوه های پاییزی و زمستانی منحصر بفرد اردبیل نیز می تواند برای عده زیادی از مسافران بویژه علاقه مندان به طبیعت گردی جاذبه داشته باشد.

بهنام جو ادامه داد: برای همین منظور وبا هدف خارج کردن استان اردبیل از فصلی بودن، ایده زمستان بیدار مطرح و برنامه هایی برای مسافرت گردشگران ایرانی و خارجی به این استان در فصول سرد سال به اجرا گذاشته شده است.

استاندار اردبیل افزود: علاوه بر اجرای طرح هایی که می توانند جذابیت خاصی را در فصول سرد برای گردشگران داشته باشند تامین زیرساخت های لازم برای پذیرایی مناسب از مسافران زمستانی نیز مورد توجه قرار گرفته است.

بهنام جو بیان کرد: بازنگری طرح جامع گردشگری اردبیل که اهداف کلان و طرح های گردشگری را دنبال می کند از مدتی قبل آغاز شده و در 10 ماه آینده به پایان می رسد و نتیجه آن به منظور بهره گیری مطلوب در اختیار شهرداری ها قرار می گیرد.

استاندار اردبیل همچنین با اشاره به توجه جدی دولت تدبیر و امید به حوزه گردشگری استان اردبیل گفت: علاوه بر کمک هایی که دولت به واسطه ارزش افزوده در اختیار شهرداری ها قرار می دهد 88 هزار میلیارد ریال نیز از طریق سازمان میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی برای این منظور به استان ها تخصیص یافته است.

استاندار اردبیل همچنین کمبود هتل ها در استان را یادآوری و اظهار داشت: برای جبران این کاستی به خصوص در نقاطی مانند مجتمع تفریحی شورابیل ، شهرداری ها تخفیف های مناسبی را در زمینه عوارض و پروانه ساخت به سرمایه گذاران می دهند و شواهد از استقبال بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در هتل سازی استان حکایت دارد.

بهنام جو با اشاره به اینکه داشته های ارزشمند طبیعی و تاریخی شرایط مناسبی را برای رونق اقتصادی منطقه بواسطه توسعه گردشگری فراهم کرده، تشریح کرد: باید برای نتیجه گیری بهتر از طرح ها و اقدام های انجام شده در حوزه گردشگری همه جوانب و زمینه ها در استان منطبق با گردشگری باشند.

وی نمای ساختمان ها، سیمای ظاهری شهرها، نوع گذرگاه های درون و برون شهری را از موارد سخت افزاری مرتبط با سازگاری در زمینه گردشگری دانست و گفت: بخش نرم افزاری موضوع نیز که دارای اهمیت بیشتری است مربوط به رواج فرهنگ و اخلاق مناسب گردشگری در جامعه می شود که به عنوان مکمل مجموعه داشته های یک شهر باید روی آن برنامه ریزی و کار شود.

وی ورودی های شهر اردبیل، بعضی از جاده ها، بلوارها و فضاهای سبز شهر را مناسب با جایگاه سیاحتی این منطقه ندانست و افزود: برای رفع این مشکلات طرح های خوبی ازسوی شهرداری به اجرا گذاشته شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز