خبرگزاری کار ایران

استاندار اردبیل مطرح کرد:

برنامه‌ریزی برای ایجاد 20 هزار فرصت شغلی در استان/ خرسندی از ایجاد منطقه آزاد تجاری- صنعتی اردبیل

asdasd
کد خبر : ۶۶۳۶۶۹

استاندار اردبیل گفت: برای ایجاد 20 هزار فرصت شغلی در سال جاری برنامه ای تدوین شده است و طبق این برنامه پیش می رویم.

به گزارش ایلنا، اکبر بهنام جو در برنامه زنده تلویزیونی "با مسئولان" گفت: در سال جاری و در چهار سال آینده برای احداث حداقل 30 کیلومتر راه چهاربانده در سال برنامه‌ریزی شده که در تمام محورهای استان در حال اجراست.

وی با بیان اینکه سفر مقامات کشوری در ماه‌های اخیر به استان دارای دستاوردهای خوبی بوده و به صورت هفتگی تحقق توافقات و مصوبات این سفرها را پیگیری می‌کنیم، گفت: در سفر وزیر کار به استان مبلغ 30 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت از منابع در اختیار وزیر و مازاد بر سهمیه استان برای 4 واحد صنعتی استان اخذ کردیم.

استاندار اردبیل ادامه داد: در سفر وزیر نیرو برای تامین آب شرب مطمئن و پایدار برای مناطق روستائی و عشایری استان توافق کردیم و مقرر شد یک سوم اعتبارات مورد نیاز توسط استان و دو سوم توسط وزیر نیرو تقبل شود. طبق توافق با وزیر نیرو کسری منابع آب کشاورزی و همچنین آب مورد نیاز صنعت استان بررسی شد و ظرف هفته آینده در جلسه ای در دفتر وزیر محترم به توافق نهایی خواهیم رسید.

بهنام جو با اشاره به سفر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشوراظهار داشت: در این سفر هم با توجه به ظرفیت بسیار بالای گردشگری استان، مقرر شد استان اردبیل به عنوان پایلوت گردشگری کشور انتخاب شود.

وی در بخش دیگر سخنانش با بیان اینکه به صورت قطعی برای ایجاد 20 هزار فرصت شغلی مصمم هستیم و پایش اطلاعات و آمارهای دقیق نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری‌ها در استان افزایش پیدا کرده است، گفت: علیرغم تحریم های ظالمانه و ناجوانمردانه پیش آمده، با تدبیر و تغییر استراتژی های جدید در برنامه تولید و اشتغال استان در سرمایه گذاری ها شاهد افزایش چشمگیر هستیم.

استاندار اردبیل در ادامه گفتگوی تلویزیونی اش ادامه داد: در 5 ماه اول سال قبل فقط 7 قرارداد واگذاری زمین در شهرک های صنعتی استان داشته ایم که امسال در مدت مشابه 23 مورد واگذاری محقق شده است که نشان از سه برابر شدن تقاضا برای سرمایه گذاری در این شهرک ها دارد.

وی اظهار داشت: همکاری و همدلی موجود بین همه مسئولان استان از مقام عالی نماینده محترم ولی فقیه در استان و نمایندگان محترم مردم در مجلس و دستگاه قضایی و نیروهای نظامی و امنیتی موجب ایجاد فضای مناسبی برای سرمایه گذاری شده است.

بهنام جو با بیان اینکه در واگذاری زمین برای سرمایه گذاران پروسه های اداری را بسیار کوتاه تر کرده ایم اضافه کرد:  با ایجاد پنجره های واحد سرمایه گذاری و اشتغال نهایت همکاری و همراهی را در اعطای تسهیلات و کمک به کارآفرینان و سرمایه گذاران داریم. اگر در ایجاد اشتغال در بخش های صنعتی با مشکلات واردات ماشین آلات مواجه شویم به سمت تقویت بیشتر بخش های کشاورزی و گردشگری که تحریم ها  اثر چندانی روی آنها ندارند، تغییر استراتژی خواهیم داد.

وی در ادامه در حوزه گردشگری اظهار داشت: در بخش گردشگری، طوری برنامه ریزی شده است تا پراکندگی گردشگران کل استان را دربرگیرد. هر چند سرعین نگین گردشگری استان است ولی طرح های جدید گردشگری در تمام نقاط استان در دست اجراست که موجب افزایش تعداد و مدت اقامت گردشگران در استان خواهد بود.

استاندار اردبیل ادامه داد: در سفر رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور به استان برای تقویت زیرساخت های لازم برای گردشگری در استان صورتجلسه ای تنظیم کرده‌ایم و در اولین جلسه پیگیری که اخیرا خواهیم داشت گام های عملیاتی دیگری برداشته خواهد شد.

بهنام جو زمستان بیدار را برنامه ای 5 ساله عنوان کرد که امسال با آغاز عملیات اجرایی 3 پیست اسکی و مجموعه تله سیژ آغاز شده است و با ایجاد زیرساخت هایی مانند راه آهن و مجموعه های ورزش زمستانی هر سال شاهد افزایش تعداد گردشگران در فصول سرد سال خواهیم بود.

وی افزود: ارتقاء بهره وری و استفاده بهینه از آبهای گرم معدنی در دستورکار قرار دارد و علاوه بر استقرار پزشک در مجموعه های آبدرمانی نسبت به احداث اولین دانشکده آبدرمانی کشور با مشارکت اساتید ترکیه ای اقدام کرده ایم.

استاندار اردبیل در ادامه سخنانش به بحث راه آهن پرداخت و گفت: راه آهن میانه-اردبیل طبق برنامه و وعده‌ای که به شهروندان عزیز داده ایم در دست اجراست و قطعا ظرف سه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید. برای اولین بار در کشور، استان اردبیل توانست با همدلی و همکاری همه مسئولان، نسبت به تامین مالی بخشی از هزینه های راه آهن از محل فاینانس داخلی بهره مند شود که هفته آینده قسط اول آن به مبلغ 250 میلیارد تومان در اختیار پروژه قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه گفت: علیرغم کاهش اعتبار اغلب طرح های عمرانی در سطح کشور، در بخش راه اعتبارات استان افزایش بسیار چشمگیری داشته، بطوری که اعتبارات این بخش از 17 میلیارد در سال گذشته به بیش از 70 میلیارد تومان افزایش یافته است.

بهنام جو در خصوص آب شرب موردنیاز هم بیان کرد: برای تامین آب مطمئن و پایدار مورد نیاز در بخش های شرب، کشاورزی و صنعت استان با وزارت نیرو به توافق رسیده ایم و ظرف سه سال آینده تمام شهروندان ساکن در روستاها و مناطق عشایری استان از آب شرب بهداشتی و سالم برخوردار خواهند شد.

وی در پایان با اشاره به بحث واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان گفت: واگذاری این شرکت، الزام قانون است و طبق ضوابط مربوطه توسط سازمان خصوصی سازی به انجام می‌رسد ولی ما به عنوان خادم مردم در استان با دقت و حساسیت روند واگذاری را رصد می‌کنیم. الزاماتی را که باید در واگذاری شرکت کشت و صنعت رعایت شود به مقامات ارشد کشوری اعلام کرده ایم.

وی ادامه داد: برخورداری خریدار از صلاحیت و اهلیت لازم، الزام خریدار بر افزایش تعداد فرصت های شغلی در این شرکت به حداقل 5000 نفر، افزایش میزان و ارزش تولیدات محصولات و بازسازی و احداث کارخانجات صنایع تبدیلی و تکمیلی از جمله شروط اینجانب جهت رعایت در واگذاری این مجموعه است.

استاندار اردبیل گفت: تصویب کلیات لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری-صنعتی استان در مجلس شورای اسلامی خبر مسرت بخشی بود که حاصل همدلی و همکاری همه مسئولان است و امیدوارم با تصویب نهایی این لایحه شاهد رونق بیشتر اقتصادی در استان باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز