خبرگزاری کار ایران

استاندار اردبیل مطرح کرد:

تدوین برنامه جامع برای مزیت اردبیل در گردشگری آب درمانی

asdasd
کد خبر : ۶۶۰۱۷۲

استاندار اردبیل از تدوین برنامه جامع برای مزیت اردبیل در گردشگری آب درمانی خبر داد.

به گزارش ایلنا، اکبر بهنام جو در جلسه کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تصریح کرد: در خصوص آب های گرم معدنی ظرفیت بی نظیری در استان داریم.

وی افزود: استفاده صرف از آب‌های گرم معدنی به عنوان استخر شنا مقبول نیست و لازم است مجتمع‌های بزرگ با هدف پزشکی آب‌درمانی تعریف شود.

استاندار اردبیل متذکر شد: در خصوص رونق گردشگری آبدرمانی استان جلسات متعددی دایر شده و در نهایت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و میراث فرهنگی استان، طرح پزشکی آب‌درمانی عملیاتی می شود.

بهنام جو با اشاره به مشارکت دانشگاه‌های ترکیه در تحقق این مهم، تصریح کرد: تا زمانی که مرکز آموزشی منسجمی به این منظور دایر نشده گروهی از پزشکان استان جهت آموزش اعزام می شوند.

رئیس کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان متذکر شد: با وجود اینکه متوسط سرانه درآمد مردم اردبیل کمتر از میانگین کشوری است، هم در بخش کشاورزی و هم گردشگری به درآمد مطلوب نرسیدیم.

وی اضافه کرد: توسعه پزشکی آب‌درمانی می‌تواند درآمد مطلوبی به دنبال داشته و از سویی مزیت استان را در سطح گسترده معرفی کند.

استاندار اردبیل همچنین به ضرورت توجه به گردشگری زمستانی استان تاکید کرد و بیان داشت: در همین راستا پروژه‌های متعددی در استان تعریف شده که از آن جمله احداث پنج پیست اسکی است.

بهنام جو با اذعان به تحولات میراث فرهنگی استان در ماه های اخیر بیان داشت: تمامی مسئولان استان نسبت به توسعه گردشگری استان رویکرد مثبتی دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز