خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان خبرداد:

برگزاری جشنواره تعاونی‌های برتر استان زنجان/ تجلیل از 18 اتحادیه و شرکت‌های تعاونی برتر

asdasd
کد خبر : ۶۶۳۳۸۳

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، از برگزاری سیزدهمین جشنواره تعاونی های برتر استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، محمد رضا یوسفی امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به برگزاری سیزدهمین جشنواره تعاونی های برتر استان زنجان در روز 11 شهریور، اظهار داشت: در برگزاری جشنواره سالجاری یکی از شرکت‌های برتر استانی به عنوان سفیر تعاون استان کارت سفیر تعاون دریافت و به عنوان سخنگوی بخش تعاون انتخاب خواهد شد.

وی با بیان اینکه 33درصد کل تعاونی های فعال استان به تعداد 366 اتحادیه و شرکت تعاونی در این جشنواره ثبت نام کرده بودند که این رقم نسبت به سال گذشته 168 درصد رشد داشته است و از این نظر رتبه سوم کشوری را در اختیار داریم، افزود: 18 اتحادیه و شرکت های تعاونی برتر فردا در زنجان تجلیل می شوند.

به گفته این مقام مسئول در استان زنجان، در جشنواره سالجاری 5 تعاونی برتر نیز علاوه بر تعاونی های برتر در راستای حمایت از تعاونی های کوچک تجلیل خواهند شد.

یوسفی، با اشاره به افتتاح طرح های تعاونی در هفته تعاون، تصریح کرد: این طرح ها در گرایش های صنعتی، خدماتی و کشاورزی با حضور 63 نفر عضو با سرمایه گذاری بالغ بر 67 میلیارد و 350 میلیون ریال با 125 نفر اشتغالزایی با استفاده از 8 میلیارد و 150 میلیون ریال تسهیلات بانکی به طور همزمان به صورت ویدئو کنفرانس به بهره بردرای رسد.

وی اضافه کرد: مهمتر ین مشکل در تعاونی بی بهره ماندن تعاون گران از آموزش‌های به روز است که در این راستا 30 هزار نفر ساعت برنامه آموزشی برای اعضای تعاونی ها استان تدوین و ابلاغ شده است.

مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، با بیان اینکه از ظرفیت‌های بخش تعاونی به نحو مطلوب استفاده نمی شود ، یادآورشد: تشکیل 94 تعاونی و اتحادیه در دستور کار برای ایجاد اشتغال داریم.

وی، اجرای طرح روستا تعاون را مهم عنوان کرد و گفت: در سالجاری 17 تعاونی در این خصوص با 1495 عضو و ایجاد فرصت شغلی 1262نفر و سرمایه ثبتی بالغ بر 15 میلیارد ریال تشکیل و فعال سازی شده است.

این مسئول در استان زنجان، تشکیل تعاونی های بزرگ و نو در حوزه مسکن را مهم دانست و گفت: در 5 ماهه اول برخی از مشکلات تعاونی های مسکن استان رفع شده است.

یوسفی، همچنین نظارت عمومی و بازید از تعاونی‌ها را مهم عنوان کرد و گفت: راه اندازی تعاونی‌های صادراتی در حوزه بازاریابی و فروش محصولات از اولویت های استان است، خاطر نشان کرد: طرفیت های تعاونی با ایجاد شرکت‌های تعاونی صادرات باعث جذب دانش آموختگان می شود.

وی با اشاره به صادرات 17 میلیون دلاری شرکت‌های تعاونی استان ادامه داد: عمده کالاهای صادراتی استان شامل شمش روی ، کالاهای عمومی بازرگانی، سنگ های ساختمانی و صنایع دستی بوده است که پیش بینی می‌شود شاهد صادرات 15میلیون دارای در سال جاری باشیم.

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، با اشاره به روزهای هفته تعاون در استان یادآور شد: 9 طرح تعاونی در حوزه های مختلف با عضویت 63 نفر و با اشتغالزایی بالایی را شاهد خواهیم بود.

یوسفی در بخشی از سخنان خود، به غیرفعال بودن بالغ بر 4 هزار و 400 شرکت تعاونی در استان زنجان اشاره کرد و گفت: 63 شرکت تعاونی در استان فعال است که سهم مطلوبی در توسعه استان دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز