خبرگزاری کار ایران

دادستان عمومی و انقلاب جیرفت خبرداد:

کشف 14 شی عتیقه با قدمت هزاره سوم پیش از میلاد در جیرفت

asdasd
کد خبر : ۶۶۳۲۱۵

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت از کشف ۱۴ شی عتیقه در این شهرستان خبر داد و گفت: اشیاء کشف شده مربوط به هزاره سوم پیش از میلاد است.

به گزارش ایلنا، حسین سلامی با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی با تمام قدرت با قاچاقچیان اشیاء عتیقه برخورد خواهد کرد، اظهار داشت: پس از انجام یکسری اقدامات اطلاعاتی از سوی اطلاعات سپاه جیرفت، مشخص شد قاچاقچیان عتیقه قصد مبادله یک محموله میلیاردی عتیقه را دارند.
 
وی افزود: بلافاصله دادستانی رسیدگی به موضوع و جلوگیری از انتقال اشیای عتیقه را در دستورکار قرار داد و دستورات قضایی لازم صادر شد و تیمی از نیروهای اطلاعات سپاه به منطقه که واقع در یکی از روستاهای کوهستانی و ییلاقی شهرستان جیرفت بود، اعزام شدند.
 
دادستان جیرفت گفت: در این عملیات تعداد ۱۴ شی عتیقه مربوط به عصر هزاره سوم قبل از میلاد کشف و ضبط شد و قاچاقچیان اشیای عتیقه با توجه به کوهستانی بودن و صعب العبور بودن منطقه اقدام به فرار می‌کنند.
 
سلامی با بیان اینکه شناسایی و دستگیری متهمان به صورت ویژه در در دستورکار قرار گرفته است، افزود: از این تعداد اشیا کشف شده بنابر نظر کارشناس میراث فرهنگی در شهرستان جیرفت اصالت ۸ شی عتیقه تایید و قدمت آنها مشخص و اصالت و قدمت تعداد ۶ شی دیگر مشکوک اعلام شد و جهت بررسی دقیق‌تر به کارشناسان میراث فرهنگی استان ارسال شده‌اند.
 
این مقام قضایی در رابطه با مشخصات اشیای کشف شده،گفت: در بین اشیای کشف شده مواردی از جمله تیغه هلالی شکل داس، سر پیکان فلزی، درفش مفرغی، حلقه مفرغی، شی سپری شکل فلزی، شی فلزی سه قمتی، دکمه سنگی، شی فلزی مخروطی شکل مشاهده می‌شود.
 
وی افزود: کشف این گونه اموال فرهنگی و اشیاء تاریخی در شهرستان جیرفت بیانگر تمدن و سبقه فرهنگ این منطقه است و محافظت از این میراث فرهنگی و تاریخی بر همگان لازم است.
 
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت در پایان از همکاری و حساسیت مردم نسبت به مسئله میراث فرهنگی و مساعدت در جهت کشف اشیا عتیقه تشکر کرد.
 
شایان ذکر است این سومین کشف اشیا عتیقه طی چند هفته گذشته در شهرستان جیرفت است که تاکنون جمعا ۲۸ قطعه شی عتیقه کشف و ضبط شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز