خبرگزاری کار ایران

سلیمی:

مرکز آمار باید آمارهای دقیق را در اختیار مجلس قرار دهد

asdasd
کد خبر : ۶۶۲۲۹۷

یک نماینده مجلس گفت: مرکز آمار و بانک مرکزی طوری رفتار کرده‌اند که آمارها متفاوت است. به عنوان مثال درباره تورم ۹ درصد، ۱۸ درصد و بیشتر را بیان کرده‌اند که این آمارها متفاوت است. مرکز آمار باید آمارهای دقیق را در اختیار مجلس قرار دهد یا در مورد تحقیق و تفحص‌ها باید خروجی داشته باشد و نباید مسکوت بماند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، علیرضا سلیمی در صحن علنی مجلس در بیان تذکر و اخطاری گفت: هیات رئیسه مجلس به استناد ماده ۱۸ قسم یاد کرده که به آیین‌نامه پایبند باشد اما دستور کار امروز مجلس که مربوط به بررسی گزارش کمیسیون صنایع و معادن در رابطه با بررسی ریشه‌های قاچاق کالا و ارز است بیشتر مربوط به کمیسیون اقتصادی بود و اگر کمیسیون اقتصادی این گزارش را ارائه می‌داد پخته‌تر، جامع‌تر و همه‌جانبه‌تر بود.

وی به استناد ماده ۲۱۳ راجع به ارسال سوالاتی که نمایندگان مجلس از پاسخ رئیس جمهور قانع نشده بودند گفت:‌ آقای لاریجانی چه کسی باید تشخیص بدهد آیین‌نامه در این‌باره مسکوت است. مجلس حکیم است و نباید کاری لغو باشد. شما بیان کردید که کاری عبث نیست و افکار عمومی منتظر هستند که خروجی این جلسه را ببینند.

این نماینده اصولگرای مجلس خاطرنشان کرد:‌ اگر استنکاف و نقض قانون باشد باید ارجاع به قوه قضائیه صورت بگیرد.

سلیمی یادآور شد: مرکز آمار و بانک مرکزی طوری رفتار کرده‌اند که آمارها متفاوت است. به عنوان مثال درباره تورم ۹ درصد، ۱۸ درصد و بیشتر را بیان کرده‌اند که این آمارها متفاوت است. مرکز آمار باید آمارهای دقیق را در اختیار قرار دهد یا در مورد تحقیق و تفحص‌ها باید خروجی داشته باشد و نباید مسکوت بماند.

علی لاریجانی در ادامه در پاسخ به سلیمی گفت: درباره تذکر اول شما باید بگویم قاچاق بیشتر مربوط به بحث تولید می‌شود و به این دلیل بود که به کمیسیون صنایع و معادن ارجاع داده شده بود. درباره مطلب دوم باید بگویم که این مطلبی روشن است.

رئیس مجلس تاکید کرد:‌ بعضی آقایان اشاراتی داشتند اما موضوع این نبوده است باید می‌گفتند که نقض قانون یا استنکاف در این موارد وجود دارد که آن موقع باید ارجاع می‌شد.

در این هنگام علی ادیانی از روی صندلی خود نسبت به پاسخ لاریجانی اعتراض کرد و رئیس مجلس به او پاسخ داد این نظر شماست اما برداشت من این نیست. بیشتر سوالات مدیریتی بوده و کسی که دفاع می‌کند روشن است که باید از چه موضوعی دفاع کند.

رئیس قوه قانون‌گذاری اظهار کرد: ما باید به قوه قضائیه بگوییم این مورد استنکاف از قانون بوده تا قوه قضائیه بررسی کند که این مورد وجود ندارد و اینجا لازم نیست که این موضوع مطرح شود اگر استدلالی دارید به هیات رئیسه ارائه دهید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز