خبرگزاری کار ایران

معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری اعلام کرد؛

اولین رویداد استارت‌آپی روستایی برگزار می‌شود / اینترنت پرسرعت روستایی پیگیری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۶۱۹۳۵

معاون توسعه روستایی رئیس جمهور گفت: بحث اینترنت پرسرعت در روستاها که به جد آن را پیگیری کرده‌ایم باید حتما دنبال شود که باعث فعال‌سازی اقتصاد روستا و فضای کسب و کار برای روستاییان خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، سید ابوالفضل رضوی معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری در نشست خبری رویدادهای استارت‌آپی روستایی کشور که امروز سه شنبه 6 شهریورماه برگزار شد اظهار کرد: اولین رویداد استارت‌آپی روستایی به میزبانی استان قزوین در دانشگاه آزاد اسلامی این استان و با حضور استان‌هایی مانند گیلان، مازندران، اردبیل برگزار خواهد شد.

وی در زمینه موضوعات استارت‌آپی خاطرنشان کرد: بحث استارت‌آپ‌ها برای کشور ما شاید بحث جدیدی باشد و هنوز تعریفی از استارت‌آپ در کشور به خوبی ارائه نشده باشد. استارت‌آپ به معنی سرعت دهنده، روان‌ساز کار و امور، نفع رساننده و برطرف‌کننده واسطه ها و امور غیرضروری است به همین دلیل ما فکر کردیم این کار را شروع کنیم که برای ما و روستاییان طرح جدید و نوپایی است  تا بتوانیم از محل عملیاتی کردن این شرکت‌ها خدمات بیشتری به مردم ارائه دهیم.

رضوی افزود: در ابتدای امر باید همایش‌هایی را در نقاط مختلف کشور برگزار کنیم که در همین راستا کشور را به 6 منطقه تقسیم کردیم و مرحله اول کار را در استان قزوین برگزار خواهیم کرد.

معاون توسعه روستایی رئیس جمهور با اشاره به ارگان‌هایی که در این همایش کمک خواهند کرد تصریح کرد: صندوق کارآفرینی امید، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و معاونت وزارت علوم در این امر ما را یاری خواهند کرد. معاونت عمرانی استانداری قزوین هم مسوولیت برگزاری کار را خواهد داشت.

وی افزود: این همایش از 10 شهریور تا 13 شهریور برگزار خواهد شد که در روز اول به ایده‌پردازی خواهیم پرداخت و در روز دوم پس از گروه‌بندی امکاناتی در اختیار تیم‌ها قرار داده می‌شود و کار از فردی به تیمی تبدیل می‌شود. هدف ما آموزش کار گروهی و مشارکتی است. توسعه پایدار زمانی انجام خواهد شد که مردم به صورت جمعی با هم حرکت کنند و اثرگذاری جمعی داشته باشند.

رضوی در ادامه تصریح کرد: موضوعات ما بحث‌های گردشگری، کشاورزی، بهداشت،‌ درمان و سلامت، فناوری ارتباطات و اطلاعات و ‌تولیدات دانش بومی است که این بخش برای ما بسیار مهم محسوب می‌شود. بحث صنایع تبدیلی، محیط زیست، بازاریابی و فروش محصولات روستاییان از اولویت‌های دیگر ماست.

رضوی در رابطه با اینترنت پرسرعت تشریح کرد: بحث اینترنت پرسرعت در روستاها که به جد آن را پیگیری کرده‌ایم باید حتما دنبال شود که باعث فعال‌سازی اقتصاد روستا و فضای کسب و کار برای روستاییان خواهد شد.

وی با اشاره به تمایل معاونت توسعه روستایی به کار با دانشگاه‌ها تاکید کرد: هر زمان که دانشگاه‌ها به ما کمک کنند و آمادگی انجام فعالیت‌های مختلف استارت‌آپی را داشته باشند ما حتما استقبال خواهیم کرد. دانشگاه آزاد قزوین اولین دانشگاهی بود که این کار را شروع کرد و سابقه انجام کارهای نوآورانه را داشته است.

معاون توسعه روستایی رئیس جمهور با تاکید بر نقش وزارت ارتباطات در توسعه روستاها عنوان کرد: نقش وزارت ارتباطات حتما برای ما موثر و تعیین‌کننده است. بحث اینترنت پرسرعت برای استارت‌آپ‌ها بحث لازم و ضروری است و در هر دو دولت یازدهم و دوازدهم وزارت ارتباطات در بحث اینترنت پرسرعت کوتاهی نکرد و به جد کار کرده است.وزیر جوان ارتباطات هم با روستاییان تعامل دارد و پیگیر مشکلات آنهاست.

وی افزود: ما در ابتدای امر در استارت‌آپ‌ها خواستیم که مقرشان را در روستاها بگذارند که در این صورت تسهیلات و وام 4 درصدو 6 درصد بنا بر مکان روستاها پرداخت می‌شود. بانک سینا هم به این استارت‌آپ‌ها هم وام 8 درصد خواهد داد. سعی کردیم این نکته که روستاها به توسعه نزدیک شوند را فراموش نکنیم.

رضوی در خصوص دخالت دولت در امور استارت‌آپ‌ها خاطرنشان کرد: ‌ما طبق قانون حق حمایت از استارت‌آپ‌ها را نداریم و در امور این شرکت‌ها دخالت نخواهیم کرد. یکی از مشکلات در اقتصاد کشور این است که بیشتر امور در اختیار دستگاه‌های دولتی است و باعث منفعل شدن بخش خصوصی شده است. امام در بحث جهاد سازندگی به با هم بودن و کنار هم بودن مردم تاکید داشت. در هفته دولت مهم‌ترین وظیفه ما شنیدن حرف‌های مردم است و این امر از وظایف اصلی ماست که بر صندلی دولت نشسته‌ایم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز