خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی تهران:

انتظار ما از وزیر اقتصاد این است که تمام مشکلات اقتصادی را به رئیس جمهور یادآوری کند

انتظار ما از وزیر اقتصاد این است که راهکارهای خروج از رکود ارائه کند و کل مشکلات اقتصادی را به ریاست جمهوری یادآوری کند.

رئیس اتاق بازرگانی تهران در هفتمین جلسه هیات نمایندگان دور هشتم اتاق تهران با اشاره به نامه 4 وزیر به رئیس جمهور گفت: از نظر محتوایی این نامه صرفا به رکود در بازار سرمایه و پتروشیمی‌ها اشاره شده بود اما سوال این است که آیا صنایع خودروسازی سیمان و بنگاههای کوچک و متوسط که به علت نبود خریدار محصول و سرمایه در گردش یکی پس از دیگری تعطیل می‌شوند به نظر وزرای اقتصادی مشکل ندارند؟ آیا طلب چند ده هزار میلیاردی پیمانکاران مشکل اساسی نیست؟ آیا اینکه در شش ماهه اول امسال فقط 7 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی تخصیص داده شده که این رقم 30 درصد بودجه مصوبه عمرانی است از مشکلات اساسی اقتصاد نیست؟

خوانساری تصریح کرد: انتظار ما از وزیر اقتصاد این است که راهکارهای خروج از رکود ارائه کند و کل مشکلات اقتصادی را به ریاست جمهوری یادآوری کند.

رئیس اتاق بازرگانی تهران برای رفع بحران رکود پیشنهاد داد: تعیین تکلیف قیمت خوراک پتروشیمی،‌ تسریع و پیگیری برای حذف مجوز‌های مخل کسب  و کار و سرعت بخشیدن به اجرای قانون رفع موانع تولید از راهکارهایی است که می‌تواند به خروج اقتصاد کشور از رکود بیانجامد.

خوانساری با اشاره به سفر هیات تجاری کره جنوبی به ایران گفت: این هیات در شروع کار 5 میلیارد دلار برای سرمایه گذاری در حوزه سلامت اختصاص داده است که این نشان می‌دهد کره‌ای ها نسبت به سایر کشورهای دیگر از عزم جدی‌تری برای مشارکت در اقتصاد ایران برخوردار هستند.

 

کد خبر : ۳۱۳۰۱۳