خبرگزاری کار ایران

نجفی در جمع خبرنگاران استان:

صداقت و راستی اصل مهم خدمت به مردم است/ ملاحظات را دلیل ارائه گزارش کذب نکنیم

asdasd
کد خبر : ۶۶۱۰۵۵

استاندار البرز گفت: صداقت و راستگویی در ارائه عملکرد به مردم، حائز اهمیت است و علیرغم اینکه نمی‌توان همه اخبار و اتفاقات را برای مردم بازگو کرد اما این ملاحظات به معنای گزارش کذب و دروغ به مردم نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدعلی نجفی امروز در جمع خبرنگاران استانی، ضمن تبریک هفته دولت و یاد و خاطره شهدا، گفت: این هفته فرصتی برای مرور عملکرد خادمین ملت است و با وجود بداخلاقی های دور از انصاف، همچنان درصدد خدمت به مردم هستیم.

نجفی ادامه داد: باید با مردم صادق و راستگو باشیم. ممکن است نتوانیم همه اتفاقات را برای آنها بازو کنیم چرا که ممکن است تحمل شنیدن آنرا نداشته باشند اما این ملاحظات به معنای ارائه گزارش خلاف به مردم نیست.

نجفی با عنوان اینکه نظام مردم سالاری، متکی به مردم است، تصریح کرد: هفته دولت هفته تقدیر از کارگزاران است که معمولا کارنامه یکساله مسئولان، بررسی می شود. 

نجفی گفت: مسئولان و مدیران باید با عملکردشان، تلاش و همت خود را نشان دهند و با توجه به همراهی رسانه ها در بسیاری از برنامه ها، فعالیت‌های استان را رصد می کنند و ما نیز در این فرایند نقدهای منصفانه با رویکرد سازندگی را پذیرا هستیم.

استاندار البرز با اشاره به عملکردهای استانی، گفت: 346 پروژه خصوصی و دولتی استان البرز با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد 195 میلیون تومان در بخش های مختلف، آماده بهره برداری است که در قیاس با سال گذشته از نظر تعداد 80 پروژه معادل 30 درصد افزایش داشته است. 

وی یادآور شد: در سال گذشته 266 پروژه  با اعتبار 666 میلیارد تومان به بهره برداری رسید که این رقم با همت مدیران و حمایت دولت، افزایش یافته است.

نجفی به اشتغالزایی استان اشاره کرد و گفت: 3 هزارو 454 اشتغال در استان انجام شده و با توجه به حضور خوب بخش خصوصی، فعالیتهایی که در استارت آپ ها و بخش فن آوری اطلاعات انجام شده، توانسته استان البرز را با پیشرفت خوبی روبرو کند.

استاندار البرز توجه و تخصیص اعتبار دولتی را سبب ایجاد اشتغال جدید، دانست و اذعان داشت: سال گذشته جزو رتبه های آخر استان محسوب می شدیم اما با تحقق 160 درصد اشتغال در سامانه کشوری و با توجه به پتانسیل البرز سال گذشته اشتغال زایی از 33 هزار به 53 هزارو 500 نفر رسید که این رقم نیز باید تا 15 درصد دیگر افزایش پیدا کند. 

نجفی اشتغال روستایی را موفقیت آمیز دانست و افزود: علیرغم اینکه نسبت به سایر استانها، کمترین روستا را در البرز داریم اما کسب رتبه سوم‌ در کشور با جذب 13 هزار و 778 نفر، رقم قابل توجهی است و این تعداد به نسبت سال گذشته بالغ بر 500 نفر اشتغال بوده است.

وی با اشاره به تعدیل نیرو در صنایع بزرگتر، تقویت واحدهای کوچکتر را حائز اهمیت دانست و  اضافه کرد: امسال با توجه به حمایت و تسهیل رفع موانع واحدهای تولیدی، توانستیم در تقویت اشتغالزایی نیز، موفق باشیم به شکلی که ثبت اشتغال از ابتدای سال تا کنون 13 هزار و 778 نفر در سامانه ثبت شده است و این تعداد اشتغال نیز باید افزایش بیشتری، داشته باشد.

نجفی گفت: با سرمایه گذاری 251 میلیارد تومانی دولت، مسکن مهر ماهدشت و هشتگرد به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به شروع عملیات گازرسانی بخش آسارا، اظهار داشت: علیرغم محدودیت امکانات برای این پروژه، خوشحالیم که ساکنان این بخش به زودی از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

وی در ادامه در بحث امور سیاسی استان، گفت: افزایش فعالیتهای سیاسی احزاب از 9 حزب به 32 حزب در استان، ادامه یافت. همچنین برگزاری کمیسیونهای دانشجویی در استان، 100درصد افزایش یافته و از ابتدای دولت 420 سازمان مردم‌نهاد در استان شکل گرفته است.

نجفی در مورد فعالیتهای اقتصادی استانی گفت:‌ با فاصله قابل توجهی در بخش اقتصادی از دیگر استانها، پیشی گرفتیم و با فاصله 200 میلیارد تومانی با استان بعد از خود طی یک دوره یکساله، رتبه نخست کشوری را کسب کردیم.

وی ایجاد نمایشگاههای دائمی را دارای اهمیت دانست و گفت: پیش از این استان با این مشکل روبرو بود و با توجه به ظرفیت بالای البرز، خلا نمایشگاه دائمی زیبنده استانی با صنایع بزرگ نیست لذا با سرمایه گذاری انجام شده، این امکان نیز به زودی فراهم می شود.

استاندار البرز در ادامه به پروژه مسافری شدن فرودگاه پیام اشاره کرد و اظهار داشت: مقرر شده بود این پروژه در هفته دولت افتتاح شود اما با توجه به هماهنگی های انجام شده، برای حضور مقامات در مراسم افتتاح، زمان دقیق بهره برداری هنوز مشخص نشده است.

استاندار تلاش برای اتمام پروژه های آزاد راه تهران-شمال و بزرگراه همت را در کاهش ترافیک استان، مهم دانست و اذعان داشت: با توجه به دو اعتبار مساوی 50درصدی دولت و بنیاد مستضعفان و با وجود اینکه این پروژه ها ملی محسوب می شود اما مسئولان استانی همراه با دولت در تلاش اتمام پروژه هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز