خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

کاهش چشمگیر محصولات خرمای آبادان/ تاثیر شوری آب بر روی محصولات دامی و کشاورزی منطقه

asdasd
کد خبر : ۶۶۰۳۳۶

مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت: امسال محصول خرما در شهرستان آبادان به شدت کاهش پیدا کرد.

ناجی شهیدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا ضمن تایید این خبر گفت: امسال با توجه به شرایط خشکسالی که به وجود آمده، دبی رودخانه کارون و بهمنشیر،کاهش بارندگی‌ها و همچنین قرار داشتن شهرستان آبادان در پایین‌دست باعث کاهش محصول خرما در این شهرستان شده است.

وی افزود: شوری آب تاثیر بدی بر روی محصول نخیلات منطقه هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی گذاشته و متاسفانه به لحاظ تولید این محصول طی سال‌جاری افت بسیار زیادی داشت و با رهاسازی آب در منطقه سعی در حفظ درختان نخل این شهرستان را داریم  که آسیب نبینند.

شهیدزاده عنوان کرد: کشاورزان آبادان از شرایط به وجود آمده بسیار گلایه‌مند هستند و امیدواریم در پاییز شرایط تغییر کند و تا حدودی مشکلات به وجود آمده کاهش یابد.

مدیر جهاد کشاورزی آبادان عنوان کرد: برای برطرف شدن این مشکل در دراز مدت باید حقابه نخیلات آبادان و همچنین بر اساس طرح‌ها و پروژه‌های برنامه‌ریزی شده برای آب شهرستان و احداث شبکه‌های آبیاری و زهکشی که بخشی از آن انجام شده و بخش دیگری نیز مربوط به نخیلات در حاشیه رودخانه بهمنشیر است باید تکمیل شود. پروژه سد انتهای بهمنشیر باید اجرا شود تا آبی که به منطقه می‌رسد متاثر از اثرات مد رودخانه نشود و ما بتوانیم به حقابه‌ای که از بالادست می‌رسد استفاده کنیم که شاید با این اقدام بشود نخیلات را احیا کرد و همچنین به توسعه آنها پرداخت و تا حدودی بتوانیم درآمد روستاییان را در واقع به این صورت پایدار کرد.

وی تصریح کرد:درآمد عمده روستاییان همین نخیلات است که در کنار آن صیفی‌جات، سبزیجات و یونجه نیز کشت می‌کنند و همچنین دامپروری سنتی نیز در این مناطق انجام می‌شود که با توجه به شوری آب تاثیرات بدی بر روی محصولات دامی و کشاورزی آنها نیز وجود دارد.
 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز