خبرگزاری کار ایران

رئیس جهاد کشاورزی گچساران به ایلنا خبرداد:

375 هکتار از باغات گچساران در معرض تنش آبی هستند

asdasd
کد خبر : ۶۵۲۷۹۵

رئیس جهاد کشاورزی گچساران از در معرض تنش آبی بودن 375 هکتار از باغات این شهرستان خبرداد و اظهارداشت: براساس بازدید میدانی از مناطقی که به دلیل خشکسالی با مشکل کم آبی مواجه هستند این آمار به دست آمده است.

علی مرادی در گفت‌وگو با ایلنا در گچساران گفت: با توجه به خشکسالی و کاهش بارندگی اخیر در شهرستان اغلب چشمه ها و چاه‌های کشاورزی منطقه پشه‌کان این شهرستان خشک شده که خطر از بین رفتن باغات قدیم و جدید را به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه برای آبیاری اراضی کشاورزی پشه کان گچساران اختصاص یک چاه آهکی آب و فاضلاب در حوزه امامزاده جعفر(ع) ضروری است، خاطرنشان کرد: با موافقت فرماندار و تامین اعتبار در جهت تجهیز و اجرای شبکه انتقال آب مساعدت لازم صورت گیرد.

رئیس‌جهاد کشاورزی گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: باغات روستاهایی از جمله منطقه باباکلان 25 هکتار، منطقه بویراحمد گرمسیری شامل روستاهای اسپر، مارین، شامبراکان، دیل، آرو، نازمکان به متراژ 120 هکتار، منطقه آبدالان شامل چمو، شیخ خواجه، نارک، هسته کوه به متراژ 150 هکتار و منطقه آب توت، چهاربیشه و دشت مور به متراژ 80 هکتار هم در معرض تنش آبی قرار گرفته‌اند.

مرادی گفت: برای آبیاری این باغات در شهرستان گچساران مبلغ 50 میلیون تومان اختصاص داده شده است.

وی افزود: با تامین اعتبار لازم، اجاره سه دستگاه تانکر 20 هزار لیتری برای آبیاری باغات در شهرستان گچساران انجام می گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز