خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای اسلامی شهر کرج:

صلاحیت سومین‌گزینه شهرداری کرج احراز نشد/ تاخیر در معرفی شهردار جدید نگران کننده است

asdasd
کد خبر : ۶۵۶۳۷۵

رئیس شورای پنجم شهر کرج از عدم صلاحیت سومین شهردار منتخب کلانشهر کرج در وزارت کشور خبر داد و گفت: باید فردی را انتخاب کنیم که شرایط لازم و کافی، داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد نبیونی اظهار داشت: محمدرضا احمدی‌نژاد، سرپرست شهرداری کرج، بعد از انتخاب از طرف شورای شهر به عنوان شهردار منتخب به وزارت کشور معرفی شد. 

وی افزود: از جمله شرایط پست شهرداری کلانشهر کرج با گرید 12، داشتن سابقه پنج ساله مدیریتی میانه به بالا و یا مدرک کارشناسی ارشد است که این شرایط برای شهردار منتخب احراز نشد.

نبیونی خاطرنشان کرد: روز گذشته طی نامه ای از طرف وزارت کشور، اعلام شد که محمدرضا احمدی نژاد شرایط لازم و کافی را ندارد و نمی‌تواند شهردار کلانشهر کرج باشد.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار ایلنا، مبنی بر معرفی نامزدهای دیگر یا انتخاب "علی ترکاشوند" به عنوان گزینه بعد از احمدی نژاد، گفت: در این ارتباط، شورا باید تشکیل جلسه داده و تصمیم بگیرد که آیا فرد یا افراد دیگری را معرفی کند و یا روی گزینه های قبل، تصمیم نهایی بگیرد.

رئیس شورای شهر کرج گفت: بهرحال تصمیم شورا برای انتخاب گزینه‌های قبل و یا معرفی افراد جدید باید با کمترین فوت وقت انجام و شهردار معرفی شود چرا که شهر هر لحظه با آسیب جدی مواجه است و طولانی‌شدن سرپرستی، نگران کننده خواهد بود.

نبینی با اشاره به فرصت قانونی برای انتخاب شهردار گفت: طبق قانون شورا بعد از استعفا شهردار، باید ظرف سه ماه گزینه جدید را معرفی می‌کرد که این کار را انجام داد لذا برای معرفی شهردار، محدودیت قانونی نداریم.

وی افزود: محدودیت ما، مشکلات و مسائل مردم و توقف کار در شهرداری است که البته نگران کننده خواهد بود چرا که بسیاری از تصمیمات مهم مدیریت شهری به مشخص شدن سیاست شهردار جدید، بستگی دارد.

رئیس شورای کرج تصریح کرد: جدا از محدودیت قانونی و افرادی که داریم، بیشترین دغدغه شورا، رفع مشکلات موجود مردم و شهر کرج است که امیدواریم با توافق انجام شده فرد شایسته ای که تجربه، سابقه و شرایط لازم را دارد، انتخاب و به وزارت کشور معرفی کنیم که حکم نهایی شهرداری کرج، صادر شود.

نبیونی گفت: در جلسه علنی فردا در این ارتباط طرح موضوع می‌شود اما شرط انتخاب منوط به تصمیم گیری اعضا، خواهد بود.

گفتنی است با توجه به ارائه مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد از طرف محمدرضا احمدی نژاد در هنگام انتخاب، اعتبار آن از طرف مراجع ذیصلاح، تایید نشد و نداشتن سابقه مدیریتی رده بالا، منجربه عدم صلاحیت وی از طرف وزارت کشور شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز