خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر اراک:

استیضاح در این شرایط به صلاح جامعه، دولت، مجلس و نظام نیست/ربیعی به کسی باج نمی‌دهد

کد خبر : ۶۵۱۵۹۰

داوود میرزایی می‌گوید: استیضاح ربیعی کاملا مغرضانه و سهم‌خواهانه است. وقتی تحریم هستیم، مواد اولیه وارد نمی‌شود، درنتیجه کارخانه‌ها تعطیل می‌شوند و کارگران بیکار به سفره تامین اجتماعی اضافه می‌شوند‌. در این شرایط وزیر کار چه می‌تواند بکند؟

داوود میرزایی (دبیر اجرایی خانه کارگر اراک) در خصوص ورود دوباره مجلس به استیضاح علی ربیعی به خبرنگار ایلنا گفت: استیضاح وزیر کار کاملا مغرضانه و سهم‌خواهانه است و اینان با نظام مشکل دارند. متاسفانه نمی‌دانم چرا ربیعی تبدیل به خاری شده هم در بدنه دولت و هم در بدنه مجلس. او تنها کسی‌ست که مشکلات کارگران را درک و حل می‌کند.

استیضاح در این شرایط به صلاح جامعه، دولت، مجلس و  نظام نیست/ربیعی به کسی باج نمی‌دهد

وی در ادامه گفت: ربیعی ۵۰ روز پیش استیضاح شد و رای اعتماد گرفت، ظرف ۵۰ روز قرار است چه اتفاقی بفتد؟ اصلا خود مجلس در طول ۵۰ روز چه کاری انجام داده است؟

میرزایی ادامه داد: ربیعی پاسخ منفی به سهم‌خواهی داده‌ و باج نمی‌دهد. درست به همین دلیل استیضاح کاملا مغرضانه است.

وی گفت: درحالیکه مردم مشکل اقتصادی دارند، نمایندگان مجلس باید به سراغ وزیر اقتصاد، وزیر صنعت، معدن و تجارت بروند چرا به سراغ ربیعی می‌آیند؟ وقتی تحریم هستیم، مواد اولیه وارد نمی‌شود، درنتیجه کارخانه‌ها تعطیل می‌شوند و کارگران بیکار به سفره تامین اجتماعی اضافه می‌شوند‌. در این شرایط وزیر کار چه می‌تواند بکند؟

دبیر اجرایی خانه کارگر اراک با بیان این مطلب که "برای مجلس شایسته و زیبنده نیست که به دلایل غیرملی وارد بحث‌های مربوط به مردم شوند"، افزود: حداقل یک سال برای خواسته‌های غیرشخصی و ملی زمان بدهند و بعد از وزیر بپرسند آیا ابزار لازم را دارید؟ اگر به این نتیجه رسیدند که وزیر ابزار لازم را داراست اما کاری نمی‌کند آن وقت استیضاح کنند.

میرزایی افزود: دولت ۱۵۰ میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکار است و مصوب شده ۵۰ درصد آن را بپردازد آیا مجلس به این بازپرداخت نظارت می‌کند یا فقط استیضاح می‌کند؟

دبیر اجرایی خانه کارگر اراک گفت: وزیر بهداشت منابع تامین اجتماعی را صرف طرح شکست خورده سلامت می‌کند اما صدای کسی درنمی‌آید درعوض وزیر دیگری را به پای میز سوال می‌کشانند.

وی در ادامه تاکید کرد: در این شرایط استیضاح نه به صلاح جامعه کارگری و نه صلاح مجلس و نظام و دولت است. هرچه برای بدنه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی چالش ایجاد کنند، این چالش در آینده تبدیل به ابرچالش برای نظام می‌شود. 

میرزایی گفت: زیرمجموعه وزیر کار فقط در حوزه تامین اجتماعی ۴۲ میلیون تحت پوشش دارد و هر ماه ۷هزار میلیارد تومان هزینه بابت درمان و مستمری می‌پردازد.

وی در پایان افزود: ربیعی، فردی بسیار اقتصادی، دلسوز نظام، سرباز نظام و زحمتکش برای جامعه کارگری است و ما جامعه کارگری به ایشان اعتماد و اعتقاد داریم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز