خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

استیضاح ربیعی مغرضانه است/اقتصاد فلج شده و وزارت اقتصاد باید پاسخگو باشد

asdasd
کد خبر : ۶۵۱۵۸۶

دبیر اجرایی خانه کارگر شرق تهران در واکنش به استیضاح علی ربیعی گفت: مشکلات فعلی کارگران پیش از آنکه مربوط به وزارت کار باشد از معضلات عملکردی وزارت اقتصاد و معدن و تجارت ناشی است. در این شرایط استیضاح علی ربیعی مغرضانه است.

فتح الله بیات (دبیر اجرایی خانه کارگر شرق تهران) در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: متاسفانه بخش قدرت و کسانی که امروزه قدرت در اختیارشان است با نفوذ و لابی‌گری در مجلس در پی دنبال حذف نماینده کارگران در وزارت کار هستند. این مخالفت‌ها از بدو ورود ربیعی به وزارت کار شروع شده بود اما با حمایت جامعه کارگری نتوانستند موفق شوند.

بیات گفت: همه می‌دانیم که وزارت کار، رفاه و تعاون وزارتخانه‌ی بزرگی است. با توجه به اینکه بخش تعاون و رفاه در آن است، کار ربیعی سخت است. مشکلات اقتصادی بزرگی بر کشور حاکم است در این شرایط تعدیل نیروها، تسویه کارخانه‌ها و بیکاری را به گردن ربیعی انداخته‌اند اما وزارتخانه‌های دیگری هستند که باید پاسخگو باشند.

وی، وزارت صنعت‌ومعدن و اقتصاد را در مشکلات اقتصادی بیشتر از وزارت کار دخیل دانست و گفت: قدرت خرید جامعه به واسطه عملکرد وزارت اقتصاد پایین آمده است. باید دیگران پاسخگو باشند نه ربیعی. او تمام تلاش خود را کرده و می کند. یک دستگاه به تنهایی نمی‌تواند جوابگوی این همه نیروی کار باشد. برخی به دنبال غرض‌ورزی هستند.

وی ادامه داد: وضعیت اقتصاد ما نابسامان است. قدرت خرید پایین آمده است و حقوق‌ها متناسب با رشد تورم نیست. از سوی دیگر ارز بالارفته و خرید مواد اولیه کارخانه‌ها با مشکل روبه‌روست. این‌ها مربوط به وزارت کار نیست. اقتصاد فلج شده و وزارت اقتصاد باید پاسخگو باشد.

بیات در پایان گفت: فکر می‌کنم استیضاح  ربیعی از تنگ‌نظری است نه کم کاری او. ربیعی خیلی باج نداده است برای همین استیضاح می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز