خبرگزاری کار ایران

رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی:

پیشرفت 90 درصدی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در اجرای برنامه جامع بین بخشی

asdasd
کد خبر : ۶۵۱۴۸۸

رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی گفت: دانشگاه علوم پزشکی مازندران در اجرای برنامه جامع بین بخشی 90 درصد پیشرفت داشته است.

به گزارش ایلنا از ساری،علی اصغر فرشاد در اجلاس روسا،معاونین اجتماعی و مدیران شبکه های بهداشت و درمان کلان منطقه یک کشور که  امروز در ساری برگزار شد،  با بیان اینکه باید به همکاری بین بخشی جهت اجتماعی شدن سلامت توجه شود، اظهار داشت: نظام سلامت ایران از سال 1329 به این باور رسیده که همکاری بین بخشی برای سلامت لازم است.

وی با اشاره به اینکه در سال های متمادی شوراهای مختلف جهت همکاری بین بخشی تشکیل شده است، گفت: در سال شورای عالی سلامت در سال ۱۳۷۰ قانون و در روز گذشته نیز مراحل اولیه آیین نامه آن در دولت مصوب شد و یک ساختار پایدار قانونمند برای تامین حمایت های بین بخشی شکل گرفته است.

رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با تاکید براینکه در گذشته ابزار لازم جهت همکاری بین بخشی وجود نداشته است، گفت : در حال حاضر این ابزار در اختیار مدیران شبکه در سطح استان وجود دارد  که به شورای عالی سلامت متصل هستند که 9 وزیر و روسای سازمان محیط زیست و برنامه و بودجه در آن  حضور دارند و مصوبات آن مصوبه دولت می باشد.

فرشاد با بیان اینکه افزایش کیفیت نان، کاهش آلاینده هاو سموم کشاورزی، سند ملی سالمندان، ایدز و ... نیازمند مشارکت بین بخشی است، کنترل کیفیت روغن ها، بهبود کیفیت آرد و نان، ساماندهی استفاده از سم را از دستاوردهای مهم شورا در حوزه امنیت غذایی و تغذیه در 4 سال اخیر عنوان کرد.

وی  با اعلام اینکه دستگاه ها و سازمان های عضو در قطب یک استان مازندران بیشترین همکاری را با کارگروه سلامت و امنیت غذایی داشتند، تصریح کرد: صداوسیما بیشترین و شورا شهرها کمترین همکاری مشترک را با کارگروه سلامت و امنیت غذایی داشتند.

قائم مقام معاون اجتماعی وزارت بهداشت به تدوین برنامه جامع بین بخشی اشاره کرد و افزود:  سمنان 60 درصد، گلستان 10 درصد، گیلان 40 درصد و مازندران 90 درصد در اجرای برنامه جامع بین بخشی پیشرفت داشتند.

 فرشاد یکی از وظایف دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی را پایش مصوبات این دبیرخانه بیان کرد و افزود: ما پیشرفت های صورت گرفته توسط دستگاه های مجری و وزارت بهداشت  در این مصوبات را پایش می کنیم .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز