خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

سلامت اجتماعی شاخصی موثر در عدالت اجتماعی است

asdasd
کد خبر : ۶۵۱۲۸۸

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: سلامت اجتماعی شاخصی موثر در عدالت اجتماعی و عدالت اجتماعی شاخصی برای امنیت اجتماعی است.

به گزارش ایلنا از ساری، سید عباس موسوی در اجلاس روسا،معاونین اجتماعی و مدیران شبکه های بهداشت و درمان کلان منطقه یک کشور که صبح امروز در ساری برگزار شد به اهمیت سلامت و امنیت غذایی در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: سلامت اجتماعی شاخصی موثر در عدالت اجتماعی و عدالت اجتماعی شاخصی برای امنیت اجتماعی است.

وی با اشاره به فعالیت دانشگاه های کلان منطقه یک کشور افزود: کلان منطقه یک دانشگاه علوم پزشکی شامل دانشگاه های مازندران ،گیلان ،سمنان،شاهرود،گلستان و بابل است که دارای ، 46 دانشکده با 26 هزار دانشجو  و6 دانشگاه که جمعیت هشت میلیون و 300 هزار نفر این منطقه را تحت پوشش خود دارد همچنین یکهزار و 800 هیات علمی،351 دانشیار و یکهزار و 151 استادیار نیز در آن فعالیت می کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت:361 رشته تقاطع تحصیلی در دانشگاه های این قطب وجود دارد .

وی بیماری های غیر واگیر، حوادث و سرطان ها را از جمله مهمترین چالش های سلامت در دانشگاه های کلان منطقه بیان کرد.

موسوی افزود: قریب 75 درصد از موضوعات مربوط به سلامت، خارج از حیطه مسئولیتی مدیریت نظام سلامت است و 25 درصد آن مربوط به حوزه سلامت است که نیاز به همکاری بین بخشی همه دستگاه ها دارد.

در این اجلاسیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران پیام سید حسن هاشمی وزیر بهداشت را با تاکید بر نقش معاونت اجتماعی در ساماندهی سمن ها،خیرین و موسسات خیریه و همچنین اجتماعی شدن سلامت جامعه قرائت کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز