خبرگزاری کار ایران

روانکاوی فرقه‌گرایی در رمانی از دان دلیلو/کسب و کار ورشکسته یک یهودی سوژه یک داستان

asdasd
کد خبر : ۶۵۱۰۷۳

موضوع اصلی کتاب "نام‌ها" درباره فرقه‌گرایی است که به انتخاب خودشان آدم‌ها را می‌کشند یک نفر هم هست که علاقه‌مند شده و پیگیری می‌کند که فرقه چگونه آدم‌ها را با انتخاب خودشان درگیر می‌کند و می‌کشد و چرا چنین کاری می‌کنند.

مجتبی ویسی (مترجم و شاعر) درباره آخرین ترجمه‌ها و شعرهایش به خبرنگار ایلنا گفت: ترجمه یک رمان از دان دلیلو به نام "نام‌ها" را در دست دارم که هنوز در مورد ناشرش مطمئن نیستم ولی احتمالا در نمایشگاه کتاب سال آتی یا اواخر سال منتشر می‌شود. در مورد داستان‌های دان دلیلو توضیح دادن سخت است چون خرده روایت‌های فرعی زیادی دارند اما در کل می‌توان گفت موضوع اصلی کتاب درباره فرقه‌گرایی است که به انتخاب خودشان آدم‌ها را می‌کشند. یک نفر هم هست که علاقه‌مند شده و پیگیری می‌کند که فرقه چگونه آدم‌ها را با انتخاب خودشان درگیر می‌کند و می‌کشد و چرا چنین کاری می‌کنند. این شخصیت داستان درواقع هدفش یافتن معنا و مفهوم این فرقه است.

او ادامه داد: دان دلیلو معمولا در داستان‌هایش وارد حوزه‌های مختلف می‌شود و می‌توان گفت آثار اغلب بعد روانکاوانه و اجتماعی هم دارند. در این کتاب هم نه فقط شخصیت اعضای فرقه بلکه روان خود راوی هم به نوعی واکاوی می‌شوند. فضای اصلی داستان در یونان می‌گذرد اما به جاهای دیگر مثل پاکستان و هند حتی ایران هم سر می‌زند و وارد حوزه‌های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی هم می‌شود. داستان هم داستان حجیمی است که متن اصلی‌اش ۴۰۰ صفحه است.

این مترجم درباره کتاب دیگرش نیز اظهار داشت: رمان دیگر اثری است از برنارد مالامد به نام «وردست» که قرار است توسط نشر مانیا هنر منتشر شود، در دست دارم. رمان در حال حاضر در مراحل آخر بازبینی و ترجمه است و نهایتا یک ماه دیگر به ناشر تحویل داده می‌شود و احتمالا پاییز منتشر می‌شود. این رمان درباره یک مغازه‌دار یهودی و خانواده‌اش است که در حال ورشکسته شدن است و اتفاقاتی که برای خودش و خانواده‌اش می‌افتد در کتاب روایت شده است.

ویسی افزود: یک کتاب درباره شعر هم در دست انتشار دارم که «شعر را چگونه بخوانیم» از ادوارد هرش است و تحویل نشر مروارید شده است. هرش محقق و متقد و شاعر است که در این شعرهای مختلف از نقاط مختلف جهان را بررسی و تحلیل می‌کند. هرش در کتاب «شعر را چگونه بخوانیم» درصدد اصلاح دیدگاه منفی است که نسبت به شعر به وجود آمده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز