خبرگزاری کار ایران

تلاش برای فریز کردن بیماران و خریدن فرصت برای احیای دوباره آن‌ها در «کی صفر»

asdasd
کد خبر : ۵۵۴۳۰۲

ترجمه سهیل سمی از جدیترین رمان دان دلیلو توسط نشر چترنگ منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رمان «کی صفر» نوشته دان دلیلو با ترجمه سهیل سمی به تازگی توسط نشر چترنگ منتشر شده است.

رمان «کی صفر» با نام انگلیسی «zero k»  در سال ۲۰۱۶ منتشر شده است. این رمان مضمونی فلسفی و علمی - تخیلی دارد که به مرگ و جاودانگی پرداخته است. اتفاقات و حوادث داستان را ابرسرمایه‌دارانی به پیش می‌برند که سعی دارد در دو شاخه مفهوم مرگ و جاودانگی را به چالش بکشند. به عنوان مثال اولین بخش تلاش برای فریز کردن بیماران است تا در آینده امکان احیای دوباره آن‌ها فراهم شود. در بخش دیگران این سرمایه‌دارند سعی دارند تا آدمیان را به بعد دیگری از زندگی وارد کنند. راوی داستان که پسر یکی از این سرمایه‌داران است و رویکردی منفی به علم و ازجمله فعالیت‌پدرش دارد. درواقع داستان به نوعی مفهوم زندگی واقعی و تصنعی را مدنظر دارد و تضاد میان این دو شیوه زندگی را برای خواننده به تصویر می‌کشد.

ناشر نیز در معرفی این کتاب نوشته است:

«داستان هنگامی آغاز می‌‌شود که همسر جوان راس لاکهارت، میلیاردر شصت‌ساله، بیمار شده است و خانوادۀ لاکهارت دچار بحرانی جدی می‌شود. راس از مدت‌ها پیش در مجموعه‌ای مخفی که به نحوی به مقابله با مرگ می‌پردازد، سرمایه‌گذاری کرده است. آن‌ها بدنفرد بیماررا تا زمانی که علم به درجه‌ای برسد که بتواند او را به زندگی برگرداند منجمد می‌کنند. بیماری آرتیس بهانه‌ای می‌شود تا این خانواده قدم در این راه بگذاردو در مقابل جبر مرگ بایستد.

جدیدترین اثر دان دُلیلو، نویسندۀ مطرح برفک، تاریکی‌های جهان ـ تروریسم، سیل‌ها،آتش‌سوزی‌ها، قحطی و طاعون ـ را در مقابل زیبایی و انسانیت در زندگی روزمره، عشق و نوازش صمیمی زمین و خورشیدقرار می‌دهد.»

پشت جلد کتاب نیز می‌خوانیم:

«بهترین رمان دلیلو از زمان چاپ دنیای زیرین

چکامه‌ای برای زبان و انسانیت

تعمقی در باب مرگ و زندگی

پدر جفری لاکهارت، راس با شصت و اندی سال سن و همسری به نام آرتیس که رو به مرگ است. سرمایه‌گذار اصلی مجموعه‌ای دور افتاده و مرموز در بیاان است. دراین مجموعه مرگ را در نهایت ظرافتی مهار می‌کنند. این مجموعه بد‌ن‌های دوطلبان را حفظ می‌کند تا بعد از مدتی با پیشرفت‌های تکنولوژیک و بیوشیمیایی آن‌ها را به زندگی باز گرداند. جف، راوی رمان و پسر راس، به پدر و مادرخوانده‌اش محلق می‌شود تا در نهایت شک و تردید با آرتیس وداع گوید. اما راس لاکهارت در عین حال خواستار ورود به بعد دیگری از زندگی و چشم گشودن به روی جهانی یکسر تازه است. اما جفر فراز و نشیب‌ ای زندگی روزمره همین دنیا را ترجیح می‌دهد.

کی صفر، رمان جدید و فریبنده و درخشان دلیلو با زبانی کاملا کنترل شده، معیاری است برای سنجش تاریکی‌های این جهان – تروریسم، سیل، قحطی، حریق و طاعون – در برابر زیبایی و انسانیت در همین زندگی روزمره با تمام دردها و عشق‌هایش.»

رمان «کی صفر» نوشته دان دلیلو با ترجمه سهیل سمی در ۲۵۶ صفحه و به قیمت ۲۲۰۰۰ تومان توسط نشر چترنگ منتشر شده است.

تلاش برای فریز کردن بیماران و خریدن فرصت برای احیای دوباره آن‌ها در «کی صفر»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز