خبرگزاری کار ایران

در کمیسیون اقتصادی مجلس صورت گرفت؛

تصویب ایجاد 8 منطقه آزاد تجاری- صنعتی در کشور/ موافقت مجلس با ایجاد منطقه آزاد بوشهر

asdasd
کد خبر : ۶۵۰۱۷۷

لایحه ایجاد هشت منطقه آزاد تجاری- صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی از جمله منطقه آزاد تجاری صنعتی بوشهر در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصویب شد.

به گزارش ایلنا، در جلسه دیروز کمیسیون اقتصادی با حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی و کارشناسان مرکز پژوهش‌ها لایحه ایجاد هشت‌ منطقه آزاد تجاری- صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی از جمله منطقه آزاد تجاری صنعتی بوشهر تصویب شد.

بر اساس این لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری و صنعتی در کمیسیون اقتصادی منطقه اینچه برون در استان گلستان، منطقه مهران در ایلام، منطقه اردبیل در استان اردبیل، منطقه سیستان در استان سیستان و بلوچستان، منطقه بانه، مریوان در استان کردستان، منطقه جاک در استان هرمزگان، منطقه بوشهر در استان بوشهر، منطقه قصر شیرین در استان کرمانشاه به عنوان مناطق آزاد اقتصادی جدید تعیین شدند.

خرداد سال 96 لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری بوشهر در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد.

پیش از آن، تیر سال 95، یک فوریت لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری صنعتی بوشهر در مجلس شورای اسلامی تصویب شد.

این لایحه دوبار در مجلس نهم به صحن رفت اما رای نیاورد، در حالی که در کمیسیون اقتصادی تصویب مقدماتی شده بود.

آن زمان نمایندگان مردم در خانه ملت این لایحه را مغایر برنامه پنجم توسعه عنوان کردند و نتوانست دو سوم آرای نمایندگان را کسب کند.

در صورت تصویب نهایی این لایحه، به دولت اجازه داده می‌شود که در استان‌ بوشهر منطقه آزاد تجاری - صنعتی را در محدوده‌هایی که به تصویب هیات وزیران می‌رسد، ایجاد کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز